برای زیبایی جسم و روح خود فکری کنید

معرفی محصولات آموزشی | معرفی و تبلیغ کانال

برای زیبایی جسم و روح خود فکری کنید

معرفی محصولات آموزشی | معرفی و تبلیغ کانال

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

یکی از داغ ترین مباحث موجود در سئو که امروزه افراد زیادی را درگیر خود کرده طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) است. اگر با فضای سئو آشنایی داشته باشید حتما درباره این مبحث تاکنون شنیده اید. صفحه فرود نه تنها در سئو بلکه در بازاریابی اینترنتی نیز نقش پر رنگی دارد و بسیاری از سایت های بزرگ ایرانی و خارجی برای بازاریابی و دستیابی به اهداف خود از آن استفاده می کنند. این صفحه به قدری مهم است که به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی در بازاریابی دیجتال نیز معرفی شده است. 

اگر شما کسب و کاری دارید و می خواهید در آن به طور چشمگیری رشد کنید و به شهرت برسید حتما باید لندینگ پیج مناسبی را برای آن طراحی کنید. شما از طریق این ابزار میتوانید در دنیای دیجیتال و اینترنت تمامی سرویس ها و خدمات خود را به کاربران هدف تان معرفی کنید و درآمد خود را در کوتاه ترین زمان ممکن چندین برابر کنید.

بنابراین در این مقاله با تیم ویکی دمی همراه باشید تا به طور کامل مبحث صفحه فرود را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود که به آن صفحه هدف نیز گفته می شود، یک صفحه از سایت است که کاربر به آن وارد شده و در اصطلاح بر آن فرود می آید. تمامی صفحات فرود با هدف مشخصی طراحی می شوند که در بیشتر موارد هدف از ایجاد این صفحه گردآوری اطلاعات کاربران از طریق  پر کردن فرم یا ثبت نام در سایت به منظور برقرای ارتباط، افزایش بازدید و ترافیک سایت، و فروش محصولات و خدمات می باشد.

به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید یکی از محصولات سایت خود را به مشتریان هدف تان معرفی کنید می توانید برای آن یک بنر طراحی کنید و آن را در سایت های مختلف قرار دهید. زمانی که کاربر این بنر را دید و بر روی آن کلیک کرد به صفحه فرود بنر وارد می شود. این صفحه باید به قدری هوشمندانه طراحی شده باشد که کاربر محصول شما را بخرد.

جالب است بدانید که در تمامی کسب و کارها برای تحقق استراتژی بازاریابی دیجیتال و اجرای کمپین های تبلیغاتی، طراحان سایت و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر هم فکری می کنند تا صفحات فرود با بازدهی و کارایی بالایی را طراحی کنند زیرا نقش پر رنگی در رونق آن کسب و کار دارد. هرچه صفحه فرود کاربر پسندتر باشد و تمامی استانداردهای لازم در خصوص طراحی این صفحه بیش تر رعایت شده باشد، شما را نیز به هدف تان نزدیک تر میکند. در واقع شما در گام نخست باید برای طراحی یک لندینگ پیج هدف تان را مشخص کنید و سپس براساس آن هدف صفحه را طراحی کنید.

معمولا طراحی صفحه فرود نیاز به فکر و تمرکز زیادی دارد و می تواند حوزه ای چالش برانگیز برای شما باشد زیرا باید تا حد امکان بهینه شده باشد و شما را به هدف تان برساند. در واقع باید کاربر کاری که شما دوست دارید را انجام بدهد و انتظار شما از آن صفحه را برآورده کند. علاوه بر این، هر گونه اشتباهی در طراحی این صفحه موجب می شود که شما متحمل ضرر و زیان شوید و نتوانید آن را جبران کنید.

پس حتما برای طراحی لندینگ پیج وقت بگذارید و قبل از هر کاری اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست آورید. اگر لندینگ پیج موثری را بسازید می توانید خیلی سریع تر از آن چه فکر می کنید به هدف تان برسید.

اهمیت لندینگ پیج در سایت

امروزه با شکل گیری بازاریابی دیجیتال، هر کسب و کاری باید در سایت خود چندین صفحه فرود را متناسب با هدفی خاص طراحی کند. شما با این کار می توانید کاربران را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید و فروش خود را چندین برابر کنید. به عبارتی دیگر شما می توانید در کسب و کارتان نرخ تبدیل مشتری را به طور چشمگیری بهبود دهید. توجه کنید که لندینگ پیج شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربر را مجاب کنید کاری که شما می خواهید را انجام دهد.

اهمیت لندینگ پیج در سایت

کاربردهای مختلف طراحی صفحه فرود

همانطور که گفته شد طراحی صفحه فرود می تواند متناسب با هر کسب و کاری هدف و کاربرد مختلفی داشته باشد. مهمترین اهداف ساخت این صفحه عبارتند از:تبلیغات بنری یا گوگل

  طراحی سایت شیراز

صفحه فرودی که با این هدف ساخته شده باشد توجه کاربران را به مساله و یا کمپینی ویژه معطوف می کند و به شما کمک می کند تا بازگشت سرمایه خوبی را از کمپین تبلیغاتی به دست آورید.

بازاریابی با ایمیل مارکتینگ

طراحی صفحه لندینگ در ایمیل مارکتینگ زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید کاربرانی را که قبلا به سایت شما مراجعه کردند وآشنایی نسبی با کسب و کارتان دارند را مجددا به سایت تان برگردانید. برای این کار می توانید در صفحه فرود به کاربرتان دانلود یک کتاب الکترونیکی، خواندن مقاله ای در حوزه مرتبط، شرکت در یک دوره آموزشی و … را پیشنهاد دهید. به این ترتیب، کاربران ترغیب می شوند که مجددا به سایت شما برگردند.

حتما مطالعه کنید: بهترین افزونه های ایمیل مارکتینگ

ارائه دموی رایگان

اگر شما در کسب و کاری که دارید محصول و خدمات خود را در یک بازه زمانی خاص یا کلا رایگان در اختیار کاربران قرار می دهید می توانید landing page ای را بسازید و بر این موضوع تاکید کنید.

فروش محصول ویژه

اگر می خواهید محصولی خاص را به فروش برسانید می توانید برای آن صفحه هدفی را تعریف کنید. با این کار شانس فروش محصول تان به شدت افزایش می یابد. امروزه اکثر سایت های فروشگاهی برای هر محصول خود یک لندینگ مجزا طراحی می کنند.

اجرای کمپین تبلیغاتی

اگر در مناسب های ویژه سال برای کسب و کار خود کمپین تبلیغاتی را اجرا می کنید باید صفحه فرودی را بسازید که دقیقا متناسب با هدف کمپین باشد. به عنوان مثال زمانی که می خواهید محصولات و خدمات تان را در بازه ای تخفیف بزنید می توانید یک صفحه لندینگ مجزا برای آن طراحی کنید.

تماس با ما

در بسیاری از کسب و کارها مانند مشاوران حقوقی صفحه تماس با ما اهمیت زیادی دارد و باید برای آن لندینگ خاصی را طراحی کرد. محتوای این لندینگ باید با ادبیاتی درست و لحنی جذاب و دلنشین نوشته شود.

آیا ساختار صفحه هدف مشابه با ساختار سایر صفحات سایت است؟

این سوال را بسیاری از افراد می پرسند و نمیدانند که صفحه هدف را مشابه با صفحات داخلی سایت بسازند یا نه. اکثر طراحان سایت و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ معتقدند که ساختار landing page باید با ساختار سایر صفحات سایت متمایز باشد و حتی کاربران دسترسی به هیچ کدام از دیگر صفحات سایت نداشته باشند. در واقع ساختار این صفحه باید متمایز باشد و هیچ تشابهی با طرح کلی سایت نداشته باشد. این کار باعث می شود شما برای تبلیغ و تبدیل کاربر به مشتری دست تان باز شود و هر مدلی که خواستید صفحه را طراحی کنید.

سوال دیگری که ذهن بسیاری از فراد را به خود مشغول می کند این است که آیا صفحه اصلی یک صفحه فرود محسوب می شود. در پاسخ باید گفت که صفحه اصلی نمیتواند لندینگ پیج باشد زیرا برای رسیدن به یک هدف خاص ساخته نشده است، بلکه کاربران وارد آن می شوند تا با محصولات و خدمات سایت شما آشنا شوند. در واقع صفحه اصلی ویترین کار شما محسوب می شود و نمیتواند کار صفحه هدف را انجام دهد. به عنوان مثال در سایت دیجی کالا برای هر محصول یک لندینگ پیج مجزا تعریف شده است و هدفش این است که کاربر دکمه افزودن به سبد خرید را بزند. ولی در صفحه اصلی آن کلیه محصولات و دسته بندی آن ها قرار داده شده است.

متاسفانه بسیاری از افراد هزینه زیادی برای تبلیغات خود می کنند ولی صفحه فرودشان را صفحه اصلی انتخاب می کنند!!! با این کار نه تنها نمی توانید مشتری را جذب کنید بلکه مشتری را از دست می دهید و ضرر زیادی را به کسب و کار خود وارد می کنید. توجه کنید که طراحی و ساخت landing page شما باید به قدری جذاب باشد که کاربر را به سرعت تبدیل به مشتری کند و کاربر کاری را کند که شما می خواهید. با طراحی هوشمندانه این صفحه می توانید خیلی سریع به هدفتان برسید.

انواع لندینگ پیج

به طور کلی لندینگ پیج ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را به طور کامل به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  تکنیک های سئو کلاه سیاه

Opt-In Landing Pages

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، لندینگ پیج ها نباید ساختارشان مشابه با ساختار صفحات سایت باشد و بخش هایی مانند فوتر، ساید بار، هدر و … را ندارد. صفحات opt-in page صفحات فرودی هستند که در ساختار آن ها هدر، فوتر و ساید بار قرار گرفته است و ساختارش مشابه سایر صفحات سایت است. این نوع صفحات معمولا به شکل یک فرم هستند و در بیشتر بخش های یک سایت نشان داده می شوند.

Click Through

صفحه فرود click through صفحه ای است که کاربر را مجاب می کند تا بر روی لینکی خاص کلیک کند تا به صفحه ای دیگر که در آن به معرفی کامل یک محصول پرداخته شده برود. در واقع هدف از طراحی این نوع صفحه این است که محصولی را با جزئیات کامل توضیح دهد تا کاربر آن را بخرد و در نتیجه نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد.

Lead Generation

صفحه فرود lead generation صفحه ای است که برای گرفتن اطلاعات کاربر طراحی می شود و معمولا به شکل فرم هستند. در این صفحات برای اینکه کاربر ترغیب شود که اطلاعات خود را وارد کند یک جایزه مانند کد تخفیف، کتاب الکترونیکی رایگان، شرکت در یک دوره آموزشی رایگان داده می شود.

چگونه یک لندینگ پیج خوب طراحی کنیم؟

برای اینکه یک صحه فرودی طراحی کنید که کاربران زیادی را جذب کند و شما را به هدف مورد نظرتان برساند باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این بخش تمامی این نکات را برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

انتخاب عنوان جذاب

زمانی که کاربر به لندینگ پیج وارد می شود اولین چیزی که توجه او را جلب می کند عنوان آن صفحه است. در صورتی که شما عنوانی جذاب و گیرا را برای صفحه خود در نظر گرفته باشید کاربر با دیدن آن در صفحه می ماند تا بقیه مطالب آن را بخواند ولی اگر عنوان بد انتخاب شده باشد سریع از صفحه خارج می شود بدون اینکه بقیه مطالب را نگاهی بیندازد. پس در انتخاب عنوان خیلی دقت کنید و سعی کنید عنوانی جذاب را انتخاب کنید.

انتخاب رنگی دلنشین

فاکتور بعدی که در ماندن کاربر در صفحه نقش موثری دارد انتخاب رنگ است. شما باید رنگی را برای صفحه هدف خود انتخاب کنید که با تم رنگ سایت متفاوت باشد زیرا به دلیل متفاوت بودن نظر کاربر را بیش تر جلب می کند. علاوه بر این، رنگی را انتخاب کنید که چشم کاربر را نزند و به دل بنشیند. بدون شک با این کار کاربر مدت زمان بیش تری را در آن صفحه می ماند.

طراحی زیبا و منحصر به فرد

در ساخت لندینگ پیج باید با سلیقه باشید و ساختار و طرح آن را به گونه ای طراحی کنید که متناسب با سلیقه کاربران تان باشد. به عنوان مثال به جای اینکه فقط محتوای متنی در صفحه خود قرار دهید بیایید از ویدئو و عکس های جالب استفاده کنید تا نظر کاربر را راحت تر جلب کنید. علاوه بر این باید طراحی منحصر به فردی داشته باشید و از فوتر، هدر و سایدبار در آن استفاده نکنید.

حتما بخوانید: اموزش اصولی سئو

  • ناز نیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی