برای زیبایی جسم و روح خود فکری کنید

معرفی محصولات آموزشی | معرفی و تبلیغ کانال

برای زیبایی جسم و روح خود فکری کنید

معرفی محصولات آموزشی | معرفی و تبلیغ کانال

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

طراحی مجدد سایت؛ روشی که حتما به آن نیاز دارید

شنبه, ۷ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷ ب.ظ

قبول کردن این موضوع که سایت ما به خوبی طراحی نشده است و باید به روزرسانی شود، دشوار است. اما باید بدانید که برای بدست آوردن رتبه‌ای بالا در گوگل و جذب کاربران، گاهی اوقات طراحی مجدد سایت بسیار ضروری است.

تصور کنید شما زمان زیادی را برای طراحی عکس، رنگ، صفحات و تم اصلی یک سایت شرکتی یا فروشگاهی صرف کرده‌اید. علاوه بر این زمان و هزینه‌ی زیادی نیز را برای تبلیغات سایت نیز در نظر گرفته‌اید، اما سایت مخاطبان زیادی ندارد و تنها هزینه بر بوده است.

در ادامه‌ی مقاله به تمام دلایلی اشاره خواهیم کرد که ضرورت طراحی مجدد سایت را آشکار خواهد کرد.

زیاد بودن نرخ پرش (bounce rate)

اگر نرخ پرش سایت شما زیاد است، در اسرع وقت باید به روز رسانی شود. bounce rate یک ویژگی است که در گوگل آنالیتیکس به وضوح نمایش داده می‌شود. در واقع نرخ پرش، درصد کاربرانی است که وارد یک صفحه از سایت می‌شوند و آن صفحه را بدون انجام هیچ فعالیتی ترک می‌کنند. این اتفاق به این معنی است که کاربران تجربه‌ی مناسبی پس از مشاهده‌ی وب سایت ما نداشته‌اند.

نرخ پرش

میزان لود صفحه بالای 3 ثانیه

یکی از کارهای مهم بعد از ایجاد یک وب سایت، بررسی سرعت آن در ابزارهایی مثل gtmetrix است. اگر میزان لود آن بیشتر از 3 ثانیه است، باید در اسرع وقت به روز شود.

بر طبق تحقیقات، زمانی که سرعت لود سایت بیشتر از 3 ثانیه باشد، نیمی از کاربران، سایت را ترک خواهند کرد. همچنین این تحقیق نشان داده است که به ازای یک ثانیه‌ اضافه‌تر به هنگام لود سایت، 7 درصد نرخ تبدیل کاهش خواهد یافت.

سئو داخلی نامناسب

برای بدست آوردن رتبه‌ای مناسب در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو باید سئو داخلی سایت به خوبی انجام شود.

به عنوان مثال، تمام صفحات باید تگ عنوان داشته باشند. تگ عنوان همان اسمی است که با رفتن ماوس روی تب‌های وب سایت نمایش داده می‌شود. همچنین موتورهای جستجو از تگ عنوان برای لیست کردن عنوان‌های صفحات و بررسی آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه نیز به مواردی اشاره کرده‌ایم که برای بهبود سئو داخلی سایت بسیار اهمیت دارند.

  • استفاده از تگ متا (Meta Description)
  • ایجاد تگ H1 در تمام صفحات و استفاده از عنوان در آن
  • استفاده از کلمات کلیدی از آدرس صفحات
  • ایجاد لینک داخلی به صفحات سایت
  • ایجاد نام مرتبط و تگ ALT برای تمام عکس‌های داخل سایت

به روز نشدن محتوای سایت

اگر محتوای سایت شما آپدیت نشود، به راحتی نمی‌توان کاربران جدید و حتی کاربران قدیمی را در سایت نگه داشت.

بر طبق تحقیقاتی که توسط سایت HopSpot انجام شده است، سایت‌هایی که هر ماه حداقل 16 صفحه‌ی جدید ایجاد می‌کنند 3 برابر بیشتر از سایت‌هایی که بین 0 تا 4 صفحه‌ی جدید ایجاد می‌کنند، برای کاربران جذابیت دارند.

ایجاد محتوای جدید نه تنها میزان حضور سایت در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد بلکه محتوای آن را  غنیتر می‌سازد.

برای اینکه به این هدف دست یابید، بهتر است هر هفته 3 تا 4 مقاله‌ی جدید منتشر کنید.

آپدیت سایت

عدم استفاده از پروتکل HTTPS

افزایش نقض حریم خصوصی موجب شده است که بسیاری از کاربران اینترنت، با وسواس بیشتری وارد وب سایت‌های گوناگون شوند. اگر کاربری نتواند نسبت به امنیت سایت شما اطمینان پیدا کند، آن را ترک خواهد کرد. زیرا احتمال از دست رفتن اطلاعات شخصی در این وب سایت‌ها وجود دارد.

به همین دلیل، باید سایت شما از پروتکل HTTPS برای محافظت از اطلاعات کاربران استفاده کند. وقتی پروتکل HTTPS برای سایت شما فعال شود، یک نماد قفل روی تب مرورگر شما فعال خواهد شد. در نتیجه کاربر می‌تواند، با اطمینان بیشتری وارد سایت شود، آن را مرور کند و حتی با وارد کردن اطلاعات شخصی در آن ثبت نام کند.

عدم نمایش صحیح در موبایل

بر طبق آمار، سه پنجم کاربران اینترنت از موبایل برای مشاهده‌ی وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. اگر این وب سایت‌ها در موبایل به خوبی نماش داده نشوند، کاربران به سرعت آن را ترک خواهند کرد.

برای حل این مشکل باید طراحی سایت به صورت ریسپانسیو باشد. در طراحی ریسپانسیو سایز بخش‌های مختلف سایت متناسب با صفحه‌ی موبایل تغییر می‌کند. در نتیجه در صفحه‌ی نمایش دستگاه‌های مختلف به خوبی نمایش داده می شود و کاربران می‌توانند به المان‌های مختلف آن به راحتی دسترسی پیدا کنند.

عدم پیمایش (Navigate) سایت

وقتی که کاربران وارد سایت شما می‌شوند و در ابتدای کار مطلب مورد نظر خود را بدست نمی‌آورند،  صفحه سایت شما را پیمایش نمی‌کنند. در نتیجه نرخ تبدیل، رتبه‌ی سایت در گوگل و میزان رضایت کاربران به شدت کاهش می‌یابد. علاوه بر این نرخ پرش یا (Bounce Rate) به شدت زیاد می‌شود. برای حل این مشکل باید بخش مهم صفحه بالای آن قرار گیرد تا در دسترس کاربران باشد.

پیمایش سایت

شامل لینک‌های شکسته باشد

لینک شکسته یا لینک مرده، از لحاظ تجربه‌ی کاربری بسیار مخرب هستند. هرچند که این اتفاق برای بسیاری از کاربران عادی شده است اما باید بدانید که وقتی کاربر روی یک لینک شکسته کلیلک می‌کند به صفحه‌ی مورد نظر هدایت نخواهد شد و در عوض آن‌ها را به صفحه‌ی 404 می‌فرستند که موجب می‌شود کاربر سایت را ترک کند.

اگر لینک شکسته در سایت خود پیدا کردید یا آن را حذف کنید یا آن را با یک آدرس جدید بازیابی کنید.

متناسب نبودن طراحی سایت با مفهوم برند

اگر تم اصلی سایت شما با مفهوم برند سازگاری ندارد،  باید تمام قسمتهای آن به روز  شوند. از طراحی لوگو و هدر سایت گرفته تا نوع فونت و المان‌های دیگر باید منعکس کننده‌ی معنای برند شما باشد. ایجاد یک وب سایت با طرحی جدید با تمرکز بر مفهوم برند بسیار وقت‌گیر است. اما این کار بسیار مهم است زیرا موجب می‌شود مفهومی منحصر به فرد برای کسب و کار شما ایجاد شود. در این شرایط وقتی کاربر وارد سایت شما می‌شود و المان‌های آن را مشاهده می‌کند، به صورت ناخودآگاه ارتباط آن با کسب و کار را شما مشاهده خواهد کرد.

وجود Call to action ناکارآمد

در هر وب سایتی باید یک اقدام برای فراخوان وجود داشته باشد تا کاربران بتوانند به خدمات یا کالای مورد نظر، دسترسی داشته باشند. به همین جهت باید به طور مداوم عملکرد این بخش از سایت را مورد بررسی قرار گیرد. بناربراین اگر کارایی اقدام برای فراخوان (Call to Action) ضعیف و ناکارآمد است باید بهبود یابد.

البته باید درصد کاربرانی که روی Call to action کلیک می‌کنند را بررسی کنید. این درصد نشان می‌دهد تا چه میزان فراخوانی برای اقدام توجه کاربران را جلب کرده است و آن‌ها را برای کلیک کرده متقاعد کرده است. اگر نرخ کلیک سایت کمتر از 3 درصد است، بخش Call to action را به روز رسانی کنید.

وب سایت شما قدرتمندترین ابزار برای ارتباط با کاربران و تبدیل مخاطبان به مشتریان همیشگی شما است. برای رسیدن به این هدف، باید محتوای سایت به طور مداوم به روز شود. این مورد باعث می‌شود تا بتوانید حضوری قوی و قدرتمند در فضای آنلاین داشته باشید.

فراخوان برای اقدام

وجود مشکلات فنی زیاد

وقتی که به جای پشتیبانی مشتری باید وقت زیادی را برای حل مشکلات فنی سایت صرف کنید، بنابراین زمانی برای بهبود وضعیت سایت باقی نمی‌ماند. بررسی مداوم پیام‌های اشتباه درون سیستم و بررسی مشکلات فنی سایت، فرایندی کاملا طاقت فرسا است.

  تگ تایتل چیست؟با 7 روش ساده، title tag را بساز!

قابلیت گسترش سایت یکی از مواردی است که باید در زمان طراحی به آن توجهی ویژه داشت. اگر سایت شما قابلیت گسترش در زمینه‌ی محتوا و صفحات را ندارد، بنابراین میزان سود و فروش شما رشد نخواهد کرد.

طراحی مجدد سایت یکی از مواردی است که در طی راه‌اندازی برخی کسب و کارهای اینترنتی به وجود می‌آید. مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم بسیار اهمیت دارند و در صورت وجود برخی از آن‌ها باید به طراحی دوباره‌ی سایت فکر کرد.

برای اموزش سئو رایگان از صفر تا صد می توانیدبا شماره 09128909248 تماس بگیرید.

  • ناز نیک

نظرات  (۱)

سایت شما عالی هستش 

برای شما بهترین هارو آرزو میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی