برای زیبایی جسم و روح خود فکری کنید

معرفی محصولات آموزشی | معرفی و تبلیغ کانال

برای زیبایی جسم و روح خود فکری کنید

معرفی محصولات آموزشی | معرفی و تبلیغ کانال

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۶ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۸
فروردين

پس از ایجاد وب سایت اینترنتی، اصلی ترین کاری که باید انجام دهید، تهیۀ نسخۀ پشتیبان و بکاپ (backup) وردپرس است که باید به صورت دوره ای انجام شود. هر چند شرکت ارائه دهندۀ هاست، برای شما این کار را انجام می دهد، اما شما نیز باید در بازه های زمانی روزانه، هفتگی، و یا ماهانه نیز اقدام به بکاپ گیری کنید. اما در عین حال این نکته را نیز در نظر داشته باشید که امکان دارد بنا به هر دلیل به فایل بکاپ نیاز پیدا کنید. در حالی که دسترسی به آن امکان پذیر یا ساده نباشد؛ و یا حتی امکان دارد که سرورهای خارجی دچار یک سری اختلال‌ها شده باشند و نتوانیم به فایل بکاپ وردپرس دسترسی پیدا کنیم.
در این محتوای کوتاه، ویکی دمی می خواهد به شما آموزش دهد که چگونه خودتان اقدام به بکاپ گیری کنید تا از دسترسی همیشگی به بکاپ وردپرس خودتان اطمینان داشته باشید. پس با ویکی دمی همراه باشید.

بکاپ گیری در وردپرس و بازگردانی بکاپ وردپرس

برای این کار باید:

  • ابتدا از کلیه فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس که در public_html قرار دارند، یک فایل فشرده ZIP. تهیه کنید.
  • سپس وارد phpmyadmin هاست شوید و از پایگاه داده های وردپرس، یک نسخه خروجی با استفاده از بخش Export تهیه کنید.
  • حالا شما دو فایل با فرمت zip. و sql. دارید که به ترتیب مربوط به فایل‌های وردپرس و دیتابیس وردپرس هستند.

برای آن که بتوانید از این نسخه بکاپ استفاده کنید، یا به اصطلاح اقدام به بازگردانی فایل بکاپ در وردپرس کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا فایل zip. را در مسیر public_html هاست فعلی یا هاست جدید آپلود کنید.
  • سپس یک دیتابیس جدید با همان اطلاعات دیتابیس قبل ایجاد کنید (می توانید اطلاعات دیتابیس را با نام، نام کاربری و رمز جدید ایجاد کنید).
  • وارد phpmyadmin هاست شده و از بخش Import، فایل sql. را در پایگاه دادۀ جدید درون ریزی کنید.
  • اگر اطلاعات دیتابیس با دیتابیس قبلی متفاوت است، وارد صفحه ویرایش فایل wp-config.php شده و اطلاعات دیتابیس جدید را با اطلاعات دیتابیس قبلی جایگزین کنید.

تشریح کامل مراحل بکاپ گیری و بازگردانی بکاپ وردپرس

مرحله اول: بکاپ گیری کامل از وردپرس
در این مرحله باید از کلیه فایل‌های مربوط به وردپرس که داخل public_html هاست قرار دارد، یک نسخه بکاپ با فرمت zip. ایجاد کنید. در ساختن این نسخه، فرقی بین کنترل پنل Cpanel و دایرکت ادمین وجود ندارد و باید از محتویات مسیر public_html یک خروجی گرفته شود. لذا وارد هاست شده و روی File Manager کلیک کنید تا وارد مسیر مدیریت فایل‌ها در هاست شوید.
سپس وارد public_html شده و با انتخاب گزینه Select All کلیه پوشه‌ها و فایل‌ها را انتخاب کنید. سپس، راست کلیک کرده و گزینه Compress را انتخاب کنید.
بعد از انتخاب گزینه Compress، ابتدا  باید فرمت فایل خروجی را در حالت ZIP انتخاب و سپس در انتهای پنجره مسیر مورد نظر برای ذخیره فایل به همراه عنوان فایل را وارد کنید.
بنابراین فرمت فایل مورد نظر برای خروجی گرفتن را روی zip. قرار داده و سپس فایل خروجی را با نام دلخواه تعیین کنید. در پایان، روی دکمه Compress Files کلیک کرده و منتظر بمانید تا فایل خروجی شما بسته به میزان حجم فایل‌های سایت در مسیر تعیین شده تهیه شود. بعد از این که فایل خروجی شما ایجاد شد، آن را دانلود کنید و در سیستم ذخیره کنید.
مرحله دوم: بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس
برای این کار، نخست باید وارد هاست خود شوید. سپس نام کاربری و رمز خود را برای ورود به هاست وارد کنید. روی گزینه phpmyadmin کلیک کنید تا به صفحه مدیریت دیتابیس سایت هدایت شوید.
در این مرحله، نام کاربری و رمز عبور برای ورود لازم است. لذا باید از نام کاربری و رمز ورود به هاست برای ورود به phpmyadmin استفاده کنید.
حالا از سربرگ بالا گزینه Export را انتخاب کنید. در این صفحه باید از قسمت Format نوع فرمت روی SQL انتخاب و در نهایت روی دکمه Go کلیک شود. بسته به میزان حجم دیتابیس منتظر بمانید تا خروجی از دیتابیس وردپرس تهیه شود و در نهایت فایل خروجی را با فرمت SQL. دانلود کرده و در جایی مطمئن در رایانۀ خود ذخیره کنید. بهتر است فایل را جدا از رایانه روی یک فضای ذخیره سازی مثل فلش مموری و در جایی مطمئن نگهداری کنید.
حالا تهیه نسخه بکاپ از وردپرس به اتمام رسیده و می توانید هر زمان که نیاز به این فایل بکاپ داشتید، استفاده کنید.

  معرفی ۹ ابزار و افزونه سئو وردپرس برتر در سال ۲۰۱۹

آموزش بازگردانی بکاپ وردپرس

مرحلۀ1: آپلود فایل zip وردپرس در هاست
وارد هاست خود شوید و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت شوید. سپس به مسیر public_html بروید. روی گزینه Upload، در بالای صفحه کلیک و فایل بکاپ وردپرس که با نام دلخواه خودتان، در مرحله بکاپ گیری وردپرس تهیه شده است را انتخاب و آپلود کنید.
با کلیک روی دکمه آپلود به صفحه‌ای هدایت می شوید که با انتخاب دکمه select file می توانید فایل مورد نظر را انتخاب و منتظر بمانید تا آپلود کامل شود.
پس از اتمام آپلود در مسیر public_html فایل wp-admin.zip را می بینید، که باید آن را انتخاب و بر روی extract کلیک کنید و فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
پس از کلیک روی Extract باید در این مرحله بعد از این که مسیر برای خارج کردن فایل از حالت فشرده صحیح بود، روی Extract کلیک کنید تا فایل‌ها و پوشه‌های سایت از حالت فشرده خارج شوند.

برای آموزش سئو خارجی کلیک کنید

بکاپ گیری وردپرس
مرحلۀ2: ساخت دیتابیس جدید وردپرس در هاست

در این مرحله باید ابتدا یک پایگاه داده جدید در Cpanel ایجاد کنید و سپس پایگاه داده‌ای که در مرحله خروجی گرفتن از دیتابیس در مرحله قبل دیدید را در این دیتابیس درون ریزی کنید. پس برای ساخت پایگاه داده جدید در Cpanel ابتدا به صفحه اصلی کنترل پنل هاست Cpanel بروید. سپس روی دکمه MySQL database wizard کلیک کنید تا به صفحه ساخت دیتابیس جدید در هاست Cpanel هدایت شوید.

پس از کلیک روی دکمه مورد نظر، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که یک نام دلخواه برای پایگاه داده جدید وردپرس انتخاب و سپس روی دکمه Next Step کلیک می کنید تا وارد مرحله تعیین نام کاربری پایگاه داده وردپرس و رمز پایگاه داده وردپرس شده و در نهایت دیتابیس خود را بسازید.
برای اینکه مراحل بازگردانی بکاپ در وردپرس را کاهش دهید، باید دیتابیس برای نام جدیدی که ایجاد می‌کنید از همان نام دیتابیس، نام کاربری و رمزی که قبلاً برای دیتابیس داشتید استفاده کنید. در این صورت نیازی به مرحله چهارم برای بازگردانی بکاپ در وردپرس ندارید. اما اگر اطلاعات دیتابیس با اطلاعات دیتابیس قبلی یکی نباشد، حتما باید مرحله آخر را هم انجام دهید.
پس از این که روی دکمه Next Step کلیک کردید، به صفحه‌ای هدایت می شوید که می توانید نام کاربری پایگاه داده و رمز پایگاه داده را انتخاب و در نهایت پایگاه داده خود را ایجاد کنید. با استفاده از دکمه Password Generator، می توانید یک رمز قوی که Cpanel به صورت خودکار برای شما می سازد ایجاد کنید و از آن برای رمز پایگاه داده خود استفاده کنید. در این مرحله دقت کافی را داشته باشید که رمز را برای استفاده های آتی، در جایی مطمئن ثبت و یادداشت کنید.
در نهایت پس از پر کردن کلیه فیلدهای بالا، به صفحه دیگری هدایت می شوید. در این مرحله تیک گزینۀ ALL PRIVILEGES را بزنید و روی next step کلیک کنید تا ارتباط بین کاربر و پایگاه داده برقرار و سطح دسترسی های کاربر هم تصحیح شود.
بعد از کلیک روی Next Step، در این مرحله پایگاه داده به درستی ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن آن نمایش داده می شود.
مرحلۀ3: درون ریزی دیتابیس
با ساخت دیتابیس، به phpmyadmin مراجعه و با انتخاب دیتابیس ساخته شده درون ریزی فایل بکاپ دیتابیس را هم انجام دهید. برای این منظور به صفحه اصلی کنترل پنل در هاست Cpanel مراجعه و از قسمت databases گزینۀ phpmyadmin را انتخاب کنید.
پس از ورود به phpmyadmin، پایگاه دادۀ جدید را که در مرحله دوم ساختید را انتخاب و دکمه import در بالای صفحه را کلیک کنید.
حالا در صفحه import روی Chhose File کلیک و فایل .sql ذخیره شده را که قبلا از آن بکاپ تهیه کرده اید را انتخاب کنید؛ و در نهایت با کلیک روی دکمه go که در انتهای صفحه قرار دارد، عملیات ورود اطلاعات پایگاه داده را انجام دهید تا در نهایت در باکسی که با رنگ سبز به شما نشان داده می شود، پیغام موفقیت آمیز بودن مراحل درون ریزی دیتابیس را مشاهده کنید.
اگر اطلاعات دیتابیس جدید، با اطلاعات دیتابیس سایت که زمان بکاپ گیری در وردپرس وجود داشت، یکسان باشد، کار تمام شده است و عملیات بازگردانی بکاپ وردپرس تمام است و با زدن آدرس سایت می توانید ببینید که بدون هیچ مشکلی فایل بکاپ وردپرس بازیابی شده و سایت با نسخه بکاپ وردپرس که ریستور کردید در دسترس است. اما اگر به هر دلیل مثلاً افشای اطلاعات دیتابیس یا فراموش کردن، در زمان ساخت، دیتابیس جدید از اطلاعات دیتابیس اصلی که شامل نام کاربری، نام دیتابیس و رمز دیتابیس هست، استفاده نکردید باید مرحله چهارم هم برای اتمام کار طی شود.
مرحلۀ4: ویرایش فایل wp-config.php
در این مرحله باید به File Manager هاست مراجعه و به دنبال فایل wp-config.php بگردید. سپس روی این فایل راست کلیک کرده و دکمه Edit را انتخاب کنید تا صفحه ویرایش فایل برای تغییر اطلاعات دیتابیس باز شود.
بعد از باز شدن صفحه ویرایش فایل، اطلاعات دیتابیس جدید وردپرس که درون ریزی فایل بکاپ وردپرس را در آن انجام دادید، وارد کرده و فایل را ذخیره کنید.
بعد از ذخیره این فایل باید آدرس سایت را باز کرده و می بینید که فایل بکاپ به درستی ریستور شده و سایت بدون هیچ مشکلی در دسترس خواهد بود.

  • ناز نیک
۲۴
فروردين

یکی از فاکتورهای مهم سئو خارجی، همان ساخت لینک های خارجی یا بک لینک است.همانطور که میدانید، ساخت بک لینک از روش ها و تکنیک های گوناگونی استفاده می شود  که یکی از این تکنیک ها، استفاده از بک لینک کامنتی می باشد. اگر در وبلاگ هایی که امکان گذاشتن نظر و دیدگاه وجود دارد، بتوانید لینک سازی را انجام دهید و از یک استراتژی درستی استفاده نمایید، قطعا ایجاد بک لینک به صورت گذاشتن کامنت می تواند تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت نیز ایفا کند.

منظور از بلاگ کامنتی چیست؟

همه ما با واژه کامنت یا نظر دادن آگاهی کافی داریم. هنگامی که مقاله ای را می خوانید، می توانید نظرات خود را درباره آن مقاله در انتهای آن بنویسید. مهم نیست که نظر شما مثبت بوده است یا منفی؛ خیلی از وبلاگ نویس ها، از طریق اظهار نظر های کاربران و مخاطبان خود، مقالات و نوشته های خود را بهتر از قبل می نویسند و حتی، مقالات خود را نیز ویرایش و آپدیت می کنند.

دادن نظر و یا اظهار نظر کردن درباره مطلبی، می تواند یکی از سالم ترین و بهترین راه ها برای ایجاد لینک در سایت های مختلف باشد؛ البته به شرطی که کامنتی که در دیدگاه گذاشته می شود، مرتبط با محتوایی باشد که نوشته شده است. یکی از مزایای کامنت گذاشتن این است که کاربران می توانند بهتر با آن مطلب ارتباط برقرار کنند و اگر هم سوالی برای آن ها پیش آمده باشد، شاید در کامنت های دیگران بتوانند به پاسخ  سوالات خود دست یابند.

آیا اظهار نظر کردن در بلاگ، تاثیر گذار است؟

اگر به صورت درست کامنت در سایت گذاشته شود، تاثیر بسیار شگرفی میتواند در سایت یا وبلاگ سئویی شما داشته باشد. با درست پیاده کردن کامنت در سایت، می توان به دستاوردهای زیر نیز نائل آمد:

1-قابل مشاهده بودن

وقتی نظرات ارزشمندی در سایت های ارسال نظر در وبلاگ اضافه می کنید، دید شما افزایش می یابد. اما چگونه؟ افراد بسیاری هستند که از یک وبلاگ استفاده می کنند و از طریق نظرات وارد می شوند و وقتی با نظر شما روبرو می شوند، ممکن است بازدید از وب سایت شما برای آن ها جالب تر و ارزشمندتر نیز شود. بنابراین کلید اصلی این است که نام خود را در مقابل حداکثر تعداد افراد مرتبط با صنعت خود قرار دهید.

2-اعتبار

به یاد داشته باشید که برای ایجاد اعتبار در سایت های کامنتی وبلاگ ، باید از طریق نظرات خود، ارزش افزوده ایجاد کنید. هنگامی که شروع به افزودن منظم نظرات متفکرانه به پست می کنید، افراد شروع به شناسایی شما به عنوان شخصی می کنند که موضوع را در متن می داند. نکته کلیدی در اینجا این است که خود را به عنوان یک متخصص در مورد موضوع گفته شده بازاریابی کنید. پس از انجام این کار، افراد شروع به دنبال کردن شما و نام تجاری شما می کنند.

  فیلم آموزشی رضایت جستجوگر ها | آموزش سئو در یک ساعت (بخش 3)

 

3- روابط تجاری

اظهارنظر در سایت های تفسیر وبلاگ، می تواند به شما کمک کند که رابطه برقرار کنید و در نهایت، فرصت های جدید تجاری را ایجاد کنید. اما چطور؟ وقتی از طریق اظهار نظر در وبلاگ، ثابت قدم بمانید، وبلاگ نویس صفحه و سایر نظرات شما، شروع به شناسایی می شوند  و به طور ارادی، با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

با گذشت زمان، می توانید محصول یا خدمات خود را به آنها معرفی کنید و ارتباط صمیمانه ای را که ممکن است به یک تجارت منجر شود، مبدل نمایید. همچنین، اگر وبلاگ نویس صفحه، افکار یا نظرات شما را دوست داشته باشد، ممکن است فرصتی برای مهمان وبلاگ در سایت پیدا کنید. بنابراین، می بینید که از هر طرف به چه درد شما می خورد.

4- ترافیک

اگر سایت هایی را انتخاب کنید که دارای اعتبار دامنه بالایی باشند و همچنین به صنعت شما هم نزدیک باشند. گذاشتن کامنت در چنین سایت هایی باعث می شود که بسیاری از کاربران بر روی لینکی که در کامنت گذاشته اید، کلیک نمایند. با این روش می توانید ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید. تا جایی که امکان دارد، نظرات را پاک نکنید و با احترام بله تمامی نظرات و انتقادات کاربران خود پاسخ دهید.

برای آموزش بهینه سازی خارجی و آموزش سئو از صفر تاصد کلیک کنید.

 

ادامه مطاب را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید

https://wikidemy.ir/comment-backlinks/

  • ناز نیک
۲۳
فروردين

اگر شما صاحب یک بیزینس ورزشی (sport) هستید، یا دارای پلتفرم و مجله ورزشی می باشید، یا حتی فروشگاه  اینترنتی کالاهای ورزشی دارید، قطعا می دانید که برای رسیدن به رتبه بالا در موتورهای جستجو باید تلاش بسیاری نمایید؛ چرا که شما یک حوزه خاص و پر جستجویی را انتخاب نموده اید که رقابت در آن بسیار زیاد می باشد. داشتن یک استراتژی قوی در سئو سایت ورزشی (sport seo strategy)، امری ضروری بوده که باید افراد متخصص در حوزه ورزشی به آن اهمیت زیادی دهند. برای داشتن سئو قوی ورزشی، حتما نیاز نیست که یک متخصص سئو استخدام کنید. هر چند که یک متخصص سئو میتواند در رسیدن به هدف، سریعتر از خود شما حرکت نماید؛ با این حال، اگر شما با اصول سئو و بهینه سازی آشنایی داشته باشید و از نکاتی که در این مقاله گفته می شود استفاده نمایید، می توانید به جایگاه قابل قبولی در جستجو موتورهای جستجو برسید.

خوب اگر بخواهید از پایه این مشکل را برطرف نمایید که چرا سایت شما دارای رتبه نمی باشد، باید از خودتان این سوال ها را بپرسید: آیا من به صورت روزانه یا هفتگی، محتوای جدیدی را در سایت ورزشی ایجاد می کنم؟ یا کالا و محصولات ورزشی من دارای قیمت و کیفیت مناسب و از همه مهمتر دارای توضیحات و بررسی های لازم نیز می باشد؟ اگر به این سوال ها پاسخ دهید و جواب شما منفی باشد، قطعا به جوابی که میخواستید رسیده اید. اگر شما دارای یک استراتژی قوی برای سئو خود باشید، محال است که کاربری، کالای ورزشی یا محتوای ورزشی را جستجو نماید و شما در نتایج جستجو ظاهر نشوید.

ورزش از این قاعده مستثنی نیست. مردم ورزش می کنند، برنامه های ورزشی مشاهده می کنند، روی ورزش مورد علاقه خود شرط بندی می کنند که (البته در ایران حرام است). از عمده ترین تیم های ورزشی که در ایران و دنیا هم طرفدار بسیار دارد و هم خبرهای آن همیشه در اینترنت موجود است می توان به فوتبال، بسکتبال، شنا و اسب سواری نیز اشاره کرد. شاید خیلی ها معتقد باشند که این فضا کلا حباب بوده و از مجله ها و سایت های زرد نیز تشکیل شده است که ناگفته نماند، همین امر باعث سخت تر شدن سئو و دریافت جایگاه مناسب در  SERP گوگل می باشد.

مطمئنا ساخت و ایجاد یک وب سایت تیم ورزشی کاری آسان نخواهد بود، چرا که دارای رقبای قوی نیز می باشند. اکثر منابع رسانه ای در سراسر جهان، بخش ورزشی خود را دارند و در اولین صفحه جستجوی گوگل، تسلط کافی در مورد کلمات کلیدی ورزشی را دارا می باشند.

چرا سایت ورزشی شما باید دارای رتبه و جایگاه بالایی در موتورهای جستجو باشد؟

اگر دارای یک سایت باشگاه ورزشی هستید، یا دارای فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی، یا مجله ورزشی را دارا می باشید، قطعا تمایل دارید که مردم مدام به سایت شما سر بزنند و از مقالات و محصولات شما دیدن نمایند. ایجاد ترافیک در سایت ورزشی می تواند به جذب  اسپانسرها، مشتری ها، مشترکان  کمک نماید و فرصت های دیگری را برای رشد تجارت شما فراهم می آورد.

چرا سئو سایت ورزشی مهم است

با این حال، درست مانند هر ورزشی : شما باید اهدافی را تعیین کنید که می خواهید آن را مورد هدف قرار دهید. مثلا:  آیا به دنبال بهبود فروش خود هستید؟ آیا می خواهید نرخ گزاف گویی را کاهش دهید تا بازدید کننده بیشتری داشته باشید؟ آیا می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص، از رقبای خود پیشی بگیرید؟ و هزاران سوال دیگری که برای هدف خود تعیین می کنید. 

تعریف اهداف بسیار مهم است زیرا اگر هدف خاصی را  مورد نظر نداشته باشید، نمی توانید به نتیجه برسید. شاید شما خوش شانس باشید و بدون سئو و بهینه سازی  و حتی هدف خاصی به رتبه هایی در نتایج جستجو دست یابید اما مطمئنا این نتایج خوب، موقتی خواهند بود. عاقلانه ترین انتخاب این است که  باید بدانید دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید. در ادامه قصد داریم که نکات مهم برای سئو ورزشی سایت شما ارائه نماییم که قبل از آن، مروری بر مفاهیم سئو و چگونگی نمایش در موتورهای جستجو مانند گوگل می پردازیم.

مروری بر سئو ورزشی

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، یکی از تمرین هایی است که به افزایش ترافیک و بازدید در دو حالت کمی و کیفی به صورت جستجوهای ارگانیک انجام می شود و نتایج قابل قبولی را در موتورهای جستجو مانند گوگل، شاهد خواهید بود. اگر تا به حال، کلمه الگوریتم را در ارتباط با شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو شنیده اید، شاید فکر کنید که سئو یک فرمولی برای کامپیوتر طراحی شده است. با این حال، روانشناسی بسیاری وجود دارد که به بهبود سئو و بهینه سایت sport  نیز کمک می کند. در حالت کلی، شما می خواهید بفهمید که کاربران چه چیزهایی را در گوگل سرچ می کنند و به دنبال چه نوع محتوا هایی هستند. 

سرچ ارگانیک در مقابل دیگر جستجوها

از آنجا که شما از موتور جستجو برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنید، قطعا با ساختار صفحه نیز آشنایی کافی دارید.

چند نتیجه اول در serp گوگل، معمولاً تبلیغات شرکت هایی است که برای قرار گرفتن در آن مکان، هزینه پرداخت کرده اند و مابقی نتایج نیز، ارگانیک هستند. یا به عبارت دیگر، نتایجی که به طور طبیعی لیست می شوند، قطعا با جستجوی کلمات کلیدی که در هر سایتی برای آن مطلب نوشته شده است، نمایش داده می شوند.

نتایج جستجوی ارگانیک نیز رتبه بندی هایی دارند که بر اساس سئو سایت خود به بالای صفحه رسیده اند و اینها انواع مختلفی هستند که با مراحلی که در زیر ذکر شده می توان به آنها دست یافت.

 اگر بودجه شما محدود است، نگران نباشید، چرا که در حدود 2.8 درصد از مردم برای تبلیغات گوگل، هزینه می کنند و شما می توانید با داشتن استراتژی سئو قوی و با حداقل هزینه، به نتیجه ای که مد نظر شما است، نائل آیید.

قفل و کلید در سئو سایت ورزشی

سنگ بنای سایت شما برای افزایش بازدید و ترافیک، استفاده از سئوی درست کلمات کلیدی می باشد. در یک محتوای بهینه شده، از کلمات کلیدی استفاده می شود که کاربر با جستجوی آن کلمه در موتورهای جستجو، قصد دارد که به آن محتوا دست یابد. اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط  با محتوای سایت، یکی از مهمترین راه هایی است که می توان به هدفتان دست یابید و کاربران زیادی را به سمت سایت خود سوق دهید.

اما اگر از کلمات کلیدی استفاده می کنید که مرتبط با سایت شما نیستند و یا محتوایی را که تولید کرده اید، پوشش نمی دهد، انتظار گرفتن رتبه از سمت گوگل نباشید. گوگل عموما این نوع محتواها یا سایت ها را با توجه به الگوریتم های گوگل، مانند پاندا مورد بررسی قرار می دهد و اگر خلاف آن ها ایجاد شده باشد، آن ها را جریمه یا به صفحات پایین تر گوگل هدایت می کند. پس علاوه بر تحلیل و بررسی رقبا در حوزه ورزش، باید به تحقیق کلمات کلیدی نیز بپردازید و نوع درست آن را برای گرفتن رتبه انتخاب نمایید.

چگالی کلمات کلیدی

هر زمانی که یک تا پنج گزینه عالی پیدا کردید، آنها را به محتوای سایت خود اضافه نمایید. این می تواند صفحاتی مانند پست های وبلاگ، اعلامیه های مسابقه، نتایج بازی، صفحات پروفایل تیم و هر صفحه دیگری از سایت تیم  یا کالای ورزشی باشد.

در حالت ایده آل، تراکم کلمات کلیدی به کار رفته در صفحه، باید در 0.5حدود ٪ تا 2٪ باشد. شما می توانید برای بدست آوردن چگالی کلمات کلیدی  که در حال حاضر زیاد کاربرد ندارد، آن را با تقسیم تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی انتخابی در محتوای خود بر کل تعداد کلمات، محاسبه کنید. سپس ، در 100 ضرب کنید.

مثلا اگر کلمه کلمه کلیدی شما ” بازی های جام جهانی 98 “هست و 4 بار در 2000 کلمه( تعداد کلماتی که برای این موضوع نوشته شده است)، به کار رفته باشد و در 100 ضرب کنید، نتیجه مانند روبرو می شود:  0.2= 100 * (4/2000) 

اما یک نکته مهم وجود دارد: کلمات کلیدی باید اضافه شوند تا هنگام خواندن آن در یک جمله طبیعی به نظر برسند. همچنین باید فقط از یک کلمه کلیدی (که در طول یک صفحه تکرار می شود) در یک صفحه از سایت خود استفاده کنید.

این بدان معناست که شما نباید کلمه کلیدی را انتخاب کنید و از آن در چندین محتوای دیگر سایت استفاده نمایید و کلمه کلیدی باید منحصر به فرد برای یک صفحه باشد.  وارد کردن کلمات کلیدی به طور طبیعی در محتوا، به الگوریتم های گوگل کمک می کند تا بفهمد شما  به تولید مطالب مفید و مرتبط می پردازید که همین کار، باعث نمایش بهتر در نتایج جستجو می شود.

انتخاب کلمات کلیدی مختلف در هر صفحه از وب سایت، تضمین می کند که می توانید در چندین صفحه اول نتایج جستجو شانس بیشتری برای جلب مخاطب خود داشته باشید و هر یک از صفحات سایت با دیگر صفحات سایت شما در رقابت نخواهند بود و به اصطلاح کنیبالیزیشن ایجاد نمی شود.

کلمات کلیدی Long-Tail

کلمات کلیدی از یک کلمه تشکیل شده اند، اما همچنین می توانند شامل چندین کلمه باشند تا به شما در بهینه سازی بهتر محتوای خود کمک کنند. این همان چیزی است که به عنوان کلمه کلیدی دم بلند یا long-tail keyword شناخته می شود.

به عنوان مثال، شما می توانید کلمه کلیدی “ورزشی” را انتخاب کنید. یا می توانید حتی بیشتر خاص و مرتبط با طرفداران (آینده) خود باشید. این کار را با انتخاب یک کلمه کلیدی دنباله دار مانند “بهترین تیم ورزشی” انجام دهید.

استراتژی سئو سایت ورزشی

اجرا و پیاده سازی استراتژی فقط برای حوزه اسپورت و ورزش نیست و در همه حوزه هایی که می خواهید سایت شما در رتبه یک قرار گیرد، نیز کاربرد دارد. در ادامه تعداد مهمی از مراحلی که می تواند به سایت شما در گرفتن رتبه کمک نماید، آورده شده است:

1- تحقیق کلمات کلیدی درست

در ابتدای کار، بعد از این که حوزه ورزشی خود را به صورت nich مشخص نمودید و هدفتان کاملا مشخص شد؛ حال، باید به دنبال کلماتی باشید که بتواند برای شما دارای سود بوده و حوزه کاری شما را به کاربران و علاقه مندان در آن حوزه  معرفی نماید. اگر در ابتدای کار، کلمات کلیدی شما نادرست باشد یا از کلماتی استفاده کرده باشید که کلی باشد، امکان کسب رتبه از گوگل را از دست خواهید داد. برای آنکه از کلمات کلیدی درستی استفاده نمایید و keyword research شما درست باشد از ابزارهای گوناگونی مانند keywordtool، google planner و غیره می توانید استفاده نمایید. اگر به دنبال لیست سایت هایی هستید که با ان آنالیز و تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید می توانید به مقاله تحقیق کلمات کلیدی مراجعه نمایید.

2- استفاده از پلاگین سئو ورزشی

اگر سایت شما از نوع وردپرس است، می توانید از انواع مختلف افزونه ها برای بهینه کردن سایت خود استفاده نمایید. یکی از افزونه هایی که خیلی کاربرد دارد و عموما در همه سایت های وردپرس یازان استفاده می شود، پلاگین یواست می باشد.

Yoast مرجع همه موارد SEO است و تعدادی آموزش، توصیه و پشتیبانی در سایت خود دارد. همچنین می توانید با یک پسوند عالی، کارها را یک قدم جلوتر بردارید. 

 

  • ناز نیک
۱۸
فروردين

اکنون بیش از هر زمان دیگری، به دلیل تغییرات لرزه ای به سمت SEO محلی، سئو برای پزشکان به یک امری ضروری و عملی تبدیل شده است. فرقی نمی کند که یک پزشک تازه کار باشید یا پزشکی با شهرت عالی باشید؛ در هر صورت، نیاز به طراحی سایت پزشکی و سئو سایت پزشکی، یک امر جداناپذیر برای کادر درمانی به حساب می آید. این روزها، خیلی از کاربران، سوالات خود را از طریق سرچ در موتورهای جستجو بدست می آورند و حتی نوبت دهی برای پزشکان هم از طریق سایت و به صورت آنلاین انجام می شود و کمتر کسی با تماس تلفنی، نوبت برای دکتر می گیرد. 

در گذشته، خیلی از دکترها، مراکز زیبایی و جراحی ها، برای معرفی خود به مردم، از راه های تبلیغاتی بسیاری مانند چاپ بروشور و معرفی خود به دیگر پزشکان و … استفاده می کردند. اما امروزه، کار برای آنها بسیار راحت تر شده است و تنها با استفاده از بهینه سازی  سایت و داشتن یک طراحی عالی می توانند به بازدید و ترافیک زیادی دست یابند.

به نظر شما به عنوان یک پزشک، سئو محلی چه مقدار می تواند بر روی کار شما تاثیر بگذارد؟

برای پاسخ این سوال، ما از سوال های کوچکتری استفاده کرده ایم که در ادامه می توانید شاهد آن باشید:

  • آیا باعث افزایش بیماران شما می شود؟
  • آیا به درآمد بیشتر شما کمک می کند؟
  • آیا مشاوره و قرار ملاقات را بیشتر می کند؟
  • آیا به صورت کلی، به رشد کار شما تاثیر می گذارد؟

همانطور که از سوالات متوجه شده اید، به راحتی با سئو پزشکی و محلی می توانید به هر آنچه که نیاز دارید، برسید و هزینه بسیار بسیار کمتری را برای معرفی خود انجام دهید. برای افزایش نتیجه جستجو، و استفاده از سئو سایت برای دکترها، مراحل زیر را حتما دنبال نمایید تا به هدف خود برسید.

مزایای استفاده از سئو برای قدامات پزشکی (SEO For Medical Practice)

در این بخش با مزایای سئو سایت برای اقدامات پزشکان آشنا می شوید :

  • بهبود بازدید از سایت
  • افزایش رتبه با توجه به کلمات کلیدی و درمان
  • جذب بیماران جدید بدون تبلیغات پولی
  • رصد ترافیک سایت رقبا
  • افزایش سررسیدهای ماهانه و قرار ملاقات بیماران
  • افزایش شهرت پزشکان در صنعت پزشکی 
  • بررسی های جدید درباره بیماران

به نظر شما با داشتن چنین مزایایی، آیا استفاده از سئو سایت برای پزشکی، کاری ضروری است یا خیر؟ لطفا نظرات خود را در دیدگاه برای ما ارسال نمایید.

10 نکته برای سئو سایت پزشکی

در این بخش قصد داریم، شما را با نکاتی آشنا کنیم که می تواند در بهبود seo سایت پزشکی به شما کمک شایانی نماید، پس با ویکی دمی همراه باشید:

1-  با طراحی سایت پزشکی آغاز می شود

 شاید به ظاهر، آوردن این نکته ضرورتی نداشته باشد و از نظر خیلی ها بی اهمیت باشد، اما ما قرار است که از پایه به شما آموزش دهیم که برای افزایش کسب درآمد خود و کاهش هزینه های تبلیغات،از چه روشی استفاده نمایید. در ابتدا اگر سایتی دارید باید به آپدیت و اصطلاح اطلاعات موجود در آن بپردازید و اگر سایت شما دارای طراحی مناسبی نیست، حتما با یک مشاوره سئو صحبت کنید و آن را به بهترین حالت ممکن، طراحی نمایید تا به صورت کاربر پسند بودن در بیاید. از مهمترین کاری که باید در طراحی سایت برای کادر درمانی و پزشک ها انجام دهید. آماده کردن فرمی به نام (NAP) که شامل اسم، آدرس و تماس تلفنی است که از آن طریق بتوانید با بیماران خود در تماس باشید و  همچنین در تمامی سایت، قابلیت رویت باشد.

2- ایجاد یک صفحه آنلاین برای بررسی پزشکان

خیلی از پزشکان به ایجاد چنین صفحه ای اعتقاد ندارند؛ ولی ساخت چنین صفحه ای که  بیماران و کاربرانی که آن پزشک را می شناسند بتوانند نظرات خودشان را در آن بیان نمایند، تاثیر مثبتی در بهینه سازی سایت پزشکی دارد.

این روزها، خیلی از کاربران قبل از انتخاب هر چیزی که با آن آشنایی ندارند، ابتدا از دیگران پرس وجو می کنند یا اینکه با گشت و گذار در اینترنت و خواندن نظرات کاربران دیگر، به خرید یا استفاده از آن می پردازند. قطعا برای بیمارانی که خیلی از پزشکان یا کلینیک ها را نمی شناسند نیز، این روش صدق می کند.

نظرات و review در سایت، یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه کرن و سئو یک سایت به حساب می آید و کمک بسیاری به گرفتن رتبه و دیده شدن در نتایج جستجو می کند.

بیهنه سازی سایت برای دکترها3- استفاده از google my business در سئو سایت محلی برای دکترها

برای آنکه جز اولین لینک ها در گوگل باشید، نیاز دارید که لیستی از کارهای خود را در بخشی از گوگل به نام my business وارد نمایید. در این بخش از گوگل، شما به معرفی خود و کسب و کارتان می پردازید و با قرار دادن نقشه محل کارتان در گوگل مپ و مشخص کردن زمان ملاقات و آدرس و غیره، بیماران و کاربران را با روند کاری خود آشنا می کنید.

استفاده از google map، برای افرادی که دارای مطب یا یک مکان فیزیکی هستند، توصیه شده، چرا که، استفاده از گوگل مپ به عنوان یک سیگنال مهم و حیاتی برای کسب رتبه در نظر گرفته می شود.

زمانی که در نقشه گوگل ثبت نام می کنید و لیست کاری خود را وارد می نمایید باید به تاییدیه از طرف گوگل بپردازید تا مبادا در لیست کاری خود اشتباهی بوجود آید.

4- ایجاد یک صفحه تجاری در فیسبوک

یکی از سیگنال هایی که به گوگل کمک می کند تا سایت پزشکی شما در رتبه های بالا قرار گیرد، داشتن اکانت در شبکه های اجتماعی است. اگر شما اکانت تجاری در فیسبوک ندارید، توصیه می کنیم که حتما به ساخت آن اقدام کنید؛ چرا که تاثیرات مثبتی در افزایش و بهبود سئو سایت پزشکی شما می گذارد. فیسبوک برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی، دارای قدرت سیگنال بالاتری بوده و دارای ارزش زیادی نزد گوگل است.

5- بررسی مشخصات و پروفایل بیماران

استفاده از google my business و فیسبوک می تواند بهترین راه برای بدست آوردن اطلاعات باشد و خیلی از افراد از این روش ها برای ثبت مشخصات خود و گرفتن نوبت برای پزشک نیز اقدام می کنند. همین روش ها باعث بهبود رتبه و افزایش ترافیک سایت نیز می شود. این تنها روش برای پیدا کردن و بررسی بیماران نیست و می توانید از دایرکتوری های مختلفی برای ارائه خدمات به بیماران نیز استفاده نمایید که یکی از آن ها درست کردن فرم NAP بوده است.

بررسی NAP6- با محتوای ویدئویی آغاز کنید

یکی از راه های افزایش engagement و جذب کاربران، آماده کردن محتواها به صورت ویدئو و فیلم می باشد که هم باعث ایجاد اعتماد شده و هم یک صمیمیتی با بیمار ایجاد می کند. زمانی که یک پزشک، درباره کار خود و حتی به هنگام مداوای بیماران، فیلمی آماده می کند، دیگر بیماران می توانند با روند کاری و برخورد آن پزشک با بیماران نیز بیشتر آشنا شوند و همین امر باعث افزایش time on page می شود. هر چه مدت زمان بازدید یک صفحه بیشتر باشد، رتبه آن سایت بیشتر خواهد شد. یادتان باشد که ویدئوهای خود را در یوتیوب، آپارات، تماشا، نماشا یا هر شبکه ای که امکان آپلود فیلم و ویدئو دارد، بارگذاری کنید تا محتوای ویدئویی شما به اشتراک گذاشته شود. این شبکه ها دارای سیگنالی هستند که مجددا به رشد سئو سایت شما نیز کمک خواهند کرد.

7- به تحقیق کلمات کلیدی محلی و گسترده برای سئو سایت پزشکی خود باشید.

همانطور که می دانید ستون فقرات سئو محلی برای یک سایت پزشکی، همان کلمات کلیدی می باشند. بسیاری از مردم، با استفاده از همین کلمات راحت، به سایت پزشکی شما مراجعه می کنند و نظرات شما و دیگران را می خوانند یا از شما سوالاتی را می پرسند و با روند کاری شما نیز آشنا می شوند.

راههای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که در مقاله مربوطه می توانید با تک تک آن ها آشنا شوید. یکی از مهمترین ابزارها که رایگان نیز می باشد، استفاده از کلمات کلیدی است که خود گوگل آن را پیشنهاد می کند و با عنوان search related نیز شناخته می شود. ابزار دیگری که می تواند به شما بگوید که lsi کلمات ملیدی شما چی است، ابزار LSI Graph بوده که بسیاری از کارشناسان سئو از آن استفاده می کنند.

نمونه lsi graphیادتان باشد که فقط استفاده از کلمات کلیدی نمی تواند باعث افزایش رتبه و بهبود سئو سایت پزشکی شما باشد، باید از کلمات long tail و LSI برای معرفی سایت خود نیز استفاده نمایید.

8- بررسیهای جدید بیماران نقش بزرگی در سئو سایت  پزشکان دارد

اکنون که دستورالعمل های بالا را دنبال کرده اید و یک بخش بررسی به وب سایت خود اضافه کرده اید، وقت آن است که تأکید قابل توجهی بر جمع آوری نظرات جدید بیماران از بیماران راضی خود داشته باشید.

بازبینی ها، یکی از مهمترین سیگنالهای رتبه بندی برای گوگل هستند و اغلب بیماران برای اینکه رضایت خودشان را اعلام کنند با دادن ستاره به آن پزشک، امتیاز نهایی را ثبت می کنند که از نظر گوگل، این امتیازهای ستاره ای بسیار دارای ارزش است.

اگر می خواهید SEO محلی خود را به عنوان پزشک افزایش دهید ، این یکی از زمینه های اصلی است که باید بر روی آن تمرکز کنید. همانطور که بین Google My Business و بررسی ها مشاهده می کنید ، 40٪ از سیگنال های رتبه بندی، جستجوی محلی را تشکیل می دهند بنابراین اهمیت آن بسیار زیاد است.

 

  آیا دامین آتوریتی در سئو موثر است؟راه های افزایش DA و PA

گوگل می داند که این به نوعی یک مدرک اجتماعی است که می گوید سایر مصرف کنندگان در یک منطقه خاص، از خدماتی که از کار  شما دریافت کرده اند لذت برده اند  یا ناراضی از آنجا خارج شده ا ند. بنابراین، آنها باید نتایج جستجوی همان کار پزشکی را برای افراد دیگر ارسال کنند. 

9- استراتژی بازاریابی محتوا، کلید سئو سایت برای دکترها است

همان طور که بارها هم شنیده اید، محتوا، پادشاه است و به بهینه سازی سایت شما نیز کمک شایانی می کند. بسیاری از بیماران و مردم، از طریق همان مقالاتی که در سایت های پزشکی به اشتراک گذاشته می شود، با پزشک و کلینیک آشنا می شوند و همین آشنایی می تواند از طریق معرفی هر شخص به شخص دیگر نیز انتقال داده شود که این نوعی بازاریابی به حساب می آید.

محتوا دارای نمونه های مختلفی می باشد و فقط محتوای متنی مد نظر نیست، محتوا می تواند به صورت ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک، بنر و عکس، گراف های پزشکی، نظرات کاربران و موارد بسیاری باشد که می تواند کاربران زیادی را به سمت کار شما جذب نماید. برای آنکه بهترین محتوا را برای جذب کاربر خود داشته باشید، تنها خود پزشک است که باید تصمیم بگیرد، چه روشی عالی بوده و می تواند کاربران بیشتری را به سمت سایت او سوق دهد. 

تمامی این محتواها با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رقبا به سرانجام می رسد، اما نکته ای که باید به آن اهمیت داده شود، داشتن یک استراتژی قوی برای آن کلمات بوده که بتوانید برای هر کلمه کلیدی خود، محتوایی با ارزش تولید نمایید.

10-  بهترین سئو خارجی برای سایت پزشکان، لینک سازی خارجی است.

برای آنکه سایت شما جان بگیرد و به حیات خود ادامه دهد، نیاز به تزریق بک لینک دارد که آن هم باید با استراتژی سئو شما همراه باشد. اما منظور از بک لینک چیست؟

سایت MOZ، بک لینک را این گونه معرفی نموده است، بک لینک ها همان inbound link یا لینک های ورودی هستند که از یک سایت به سایت دیگر لینک داده شده اند. این لینک ها بین دو سایت بوجود آمده اند که به آن بک لینک یا لینک خارجی هم گفته می شود. همانطور که برای نوشتن محتوا، دارای استراتژی بوده اید، باید برای لینک سازی خارجی خود هم دارای استراتژی باشید و بدانید که از چه نوع بک لینکی برای سایت پزشکی خود باید استفاده نمایید.

تمامی مراحلی که در بالا برای افزایش سئو و بهینه سازی سایت پزشکی ذکر شده است، قطعا یک شبه ایجاد نمی شود و نیاز به زمان و ممارست فراوان دارد. باید بررسی های بسیاری برای آن سایت انجام شود و از استراتژی هایی فراوانی نیز بهره برد. اگر به دنبال نتیجه یک شبه هستید، باید هزینه زیادی برای تبلیغات گوگلی یا بیلبوردها انجام دهید اما با استفاده از سئو می توانید با حداقل هزینه ولی با کمی صبر و تحمل، به نتیجه دلخواه برسید.  لطفا نظرات خود را در دیدگاه برای ما ارسال نمایید.

  • ناز نیک
۰۸
فروردين

گزارش عملکرد در گوگل سرچ کنسول، به شما اطلاعاتی کلی از وضعیت سایتتان در گوگل را می‌دهد. این گزارش نه فقط کلیک‌های شما، بلکه مقدار CTR و همچنین رتبه را هم به شما نشان می‌دهد.

 

Performance Report سرچ کنسول

 

و این گزارش عملکرد جدید سرچ کنسول، جایگزین Search Analytics در سرچ کنسول قدیمی و همان گوگل وبمستر تولز قدیمی شده است.

بله ، بسیاری از داده ها همان گزارش قدیمی “Search Analytics” است. اما الان می‌توانید کارهای جذابی بر روی داده‌هایتان انجام دهید. مثل فیلتر کردن کلماتی که فقط AMP آنها نمایش داده می‌شود.

 

اما چیزی که در این نسخه جدید گوگل سرچ کنسول، مورد علاقه من است به صورت زیر می باشد:

در گزارش Search Analytics  قدیم، شما فقط می‌توانستید گزارشات را تا 90 روز گذشته ببینید.

فیلتر کردن زمان در Performance Report سرچ کنسول

 

اما الان میتوانید گزارشات 16 ماهه نیز داشته باشید.

برای یک دیوانه SEO مثل من، این دیتای 16 ماه، مانند بازکردن کادوها در صبح کریسمس است.

در حقیقت من برای ذخیره این دیتا قبلا پول پرداخت می‌کردم ولی ممنونم از ورژن اولیه گوگل سرچ کنسول، که این امکانات را رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

چگونه می‌توان CTR خود را با استفاده از گزارشات عملکردی Performance Report سوپرشارژ کرد؟

در این شکی نیست که یکی از فاکتورهای کلیدی، رتبه بندی گوگل CTR است.

سؤال این است؟

چطور CTR خود را افزایش دهیم؟

با گزارش‌های عملکرد گوگل سرچ کنسول

 

توجه: در فصل قبل من برای شما مثال واقعی از یک وبسایت فروشگاهی آوردم و تمام موارد را از آن برای شما توضیح دادم. در این فصل نیز من با یک مثال واقعی از یک بلاگ میخواهم به شما این فصل را توضیح دهم.(این بلاگ)

در این فصل شما می‌بینید که با استفاده از بخش performance report گوگل سرچ کنسول، چطور رشد 63درصدی ترافیک را برای این بلاگ رقم زدیم.

 

پس بریم به سراغ بخش performance در گوگل سرچ کنسول تا کار با این بخش را شروع کنیم:

 

1- صفحات با CTR پایین را پیدا کنید

در ابتدا، تب‌های CTR و Position را با کلیک بر روی آنها فعال می‌کنیم.

افزایش ctr از طریق Performance Report search conosle google

 

شما می‌خواهید روی صفحاتی تمرکز کنید که رتبه‌ی آنها پایین تر از 5 … و CTR آنها پایین است.

پس رتبه بندی کلمات را خارج از رتبه 1 تا 4 فیلتر می‌کنیم.

برای انجام این کار ، بر روی دکمه فیلتر کلیک کنید و تیک گزینه “position” را بزنید.

فیلتر position در Performance Report

 

اکنون یک کادر فیلتر در بالای داده ها مشاهده خواهید کرد. بنابراین می توانیم پیش برویم و این را روی “Greater than” بزرگتر از 4.9 تنظیم کنیم:

پیدا کردن صفحات با ctr پایین در Performance Report در سرچ کنسول جدید

حال شما لیستی از صفحاتی را دارید که رتبه پایین تر از 5 در گوگل دارند.

بر اساس گزارش Advanced Web Ranking ، صفحاتی که در رتبه 5 هستند باید حدود 4.35% نرخ کلیک داشته باشند.

پیدا کردن صفحات با ctr پایین در Performance Report در سرچ کنسول جدید

 

و بر همین اساس ما نیز یک فیلتر دیگر اعمال می‌کنیم تا فقط صفحاتی داشته باشیم که CTR آنها پایین تر از این عدد باشد.

فیلتر کردن ctr در سرچ کنسول گوگل

 

حال ما یک لیست داریم از صفحاتی که رتبه آنها کمتر از 5 و CTR آنها پایین تر از 4.35 می باشد.

لیست صفحاتی که ctr در سرچ کنسول گوگل پایین تر از 5 دارند

به عبارت دیگر کلماتی که می‌توانند ترافیک بیشتری بگیرند.

ما فقط می‌خواهیم CTR آنها را افزایش دهیم.

حال بیاید ببینیم آیا میتوانیم کلمات کلیدی پیدا کنیم که نرخ کلیک آنها پایین تر از حد مجاز است؟

وقتی من لیست را scroll می‌کنم … به این کلمه می‌رسم که مانند شست پا بیرون زده است.

1504 نمایش و فقط 44 کلیک … اوه! من میدونم میتونم بیشتر از 2.9% نرخ کلیک داشته باشم

اکنون که یک کلمه کلیدی با یک CTR بد پیدا کردیم ، وقت آن رسیده که همه چیز را به هم بریزیم.

2- صفحه را پیدا کنید

حالا، باید ببینیم کدام صفحه از سایت، برای کلمه کلیدی که تازه پیدا کرده ایم دارای رتبه است.

برای این کار روی کلمه‌ای که پیدا کرده‌اید، کلیک کنید و سپس روی تب page کلیک کنید.

 

پیدا کردن صفحات دارای رتبه بالا در سرچ کنسول

آسون بود.

3- نگاه کنید به کلماتی که آن صفحه برایشان رتبه گرفته

هیچ نکته ای برای بهبود CTR ما برای یک کلمه کلیدی وجود ندارد… مگر اینکه 10 کلمه کلیدی دیگر را نیز به آن اضافه کنیم.

پس بخش جذاب این بخش اینجاست:

گزارش عملکرد یا همان Performance report می‌تواند به شما کلمات کلیدی که یک صفحه در آنها رتبه گرفته است را نمایش دهد.

و این کار خیلی آسان است.

فقط کافیست در منوی بالا روی +New کلیک کنید و سپس روی page کلیک کنید.

فیلتر کردن صفحه در performance search console

 

و سپس آدرسی که مدنظرتان هست را وارد کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی صفحات پر بازدید در search console googke

بله! ما لیست کلماتی که آن صفحه برایشان رتبه گرفته است را پیدا کردیم

 

لیست کلماتی که برای صفحات رتبه گرفته اند در سرچ کنسول جدیدهمانطور که می‌بینید این صفحه حدود 42000 مرتبه در گوگل نمایش داده شده ولی فقط 1500 کلیک دریافت کرده.

بنابراین CTR این صفحه بنابر اطلاعات روی برد بالا بسیار بد است.

 

4- عنوان و توضیحات خود را برای دریافت کلیک بیشتر بهینه کنید

من از چند تاکتیک ساده برای افزایش CTR استفاده میکنم.

اما چیزی که در این بین مورد علاقه من است: استفاده از کلمات قدرتمند است.

اما

کلمه قدرت چه چیزی است؟

کلمات قدرت، کلماتی هستند که کاربر به آسانی و با یک نگاه می‌تواند نتیجه‌ی محتوای شما را درک کند.

و این چندین و چندبار برای دریافت کلیک در SERPs تست و آزمایش شده

در اینجا من به شما کلماتی را می گویم که من از آنها برای خودم استفاده می‌کنم:

  • امروز
  • همین الان
  • سریع کار می‌کند
  • سریع
  • گام به گام
  • آسان
  • بهترین
  • فوری
  • نهایی
  • ساده

پس من تعدادی از این کلمات را به عنوان و متا توضیحات این صفحه اضافه می‌کنم

بهینه کردن عنوان و توضیحات صفحات سایت برای بالا بردن ctr

5- مشاهده نتیجه

بعد از گذشت 10 روز از تغییرات، به سرچ کنسول برمیگردیم تا نتیجه را ببینیم.

چرا 10 روز ؟

ممکن است چند روز طول بکشد تا گوگل دوباره صفحه شما را ایندکس کند.

صفحه جدید باید حدود یک هفته به روز باشد تا بتوان از آن دیتای مناسب دریافت کرد.

 

با این تغییرجدید گوگل سرچ کنسول، من خبر خوبی دارم:

با سرچ کنسول جدید به آسانی آب خوردن می‌توانید بین دو تاریخ متفاوت مقایسه انجام دهید.

کافیست روی Date کلیک کنیم

مشاهده نتیجه در performance search console

در پنجره باز شده روی تب Compare کلیک میکنیم و 2 هفته قبل از تغییر عنوان و 2 هفته بعد از آن را انتخاب می‌کنیم.

مقایسه اطلاعات سایت در دو تاریخ در perfomance سرچ کنسول

در انتها کلمه‌ی کلیدی مدنظر خود را نیز به فیلتر اضافه می‌کنیم که در اینجا کلمه‌ی مد نظر ما “best helmet brands” می‌باشد.

فیلتر کردن کلمه کلیددی در performance سرج کنسول جدید

بوووم! 

نرخ کلیک ما 63.2% افزایش یافته و به همین اندازه مهم: ما از نرخ کلیک استاندارد برای رتبه 5 نیز عبور کردیم.

برای خرید بک لینک و  گرفتن مشاوره سئو با شماره 09128909248 تماس حاصل نمایید.

  • ناز نیک
۰۷
فروردين

قبول کردن این موضوع که سایت ما به خوبی طراحی نشده است و باید به روزرسانی شود، دشوار است. اما باید بدانید که برای بدست آوردن رتبه‌ای بالا در گوگل و جذب کاربران، گاهی اوقات طراحی مجدد سایت بسیار ضروری است.

تصور کنید شما زمان زیادی را برای طراحی عکس، رنگ، صفحات و تم اصلی یک سایت شرکتی یا فروشگاهی صرف کرده‌اید. علاوه بر این زمان و هزینه‌ی زیادی نیز را برای تبلیغات سایت نیز در نظر گرفته‌اید، اما سایت مخاطبان زیادی ندارد و تنها هزینه بر بوده است.

در ادامه‌ی مقاله به تمام دلایلی اشاره خواهیم کرد که ضرورت طراحی مجدد سایت را آشکار خواهد کرد.

زیاد بودن نرخ پرش (bounce rate)

اگر نرخ پرش سایت شما زیاد است، در اسرع وقت باید به روز رسانی شود. bounce rate یک ویژگی است که در گوگل آنالیتیکس به وضوح نمایش داده می‌شود. در واقع نرخ پرش، درصد کاربرانی است که وارد یک صفحه از سایت می‌شوند و آن صفحه را بدون انجام هیچ فعالیتی ترک می‌کنند. این اتفاق به این معنی است که کاربران تجربه‌ی مناسبی پس از مشاهده‌ی وب سایت ما نداشته‌اند.

نرخ پرش

میزان لود صفحه بالای 3 ثانیه

یکی از کارهای مهم بعد از ایجاد یک وب سایت، بررسی سرعت آن در ابزارهایی مثل gtmetrix است. اگر میزان لود آن بیشتر از 3 ثانیه است، باید در اسرع وقت به روز شود.

بر طبق تحقیقات، زمانی که سرعت لود سایت بیشتر از 3 ثانیه باشد، نیمی از کاربران، سایت را ترک خواهند کرد. همچنین این تحقیق نشان داده است که به ازای یک ثانیه‌ اضافه‌تر به هنگام لود سایت، 7 درصد نرخ تبدیل کاهش خواهد یافت.

سئو داخلی نامناسب

برای بدست آوردن رتبه‌ای مناسب در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو باید سئو داخلی سایت به خوبی انجام شود.

به عنوان مثال، تمام صفحات باید تگ عنوان داشته باشند. تگ عنوان همان اسمی است که با رفتن ماوس روی تب‌های وب سایت نمایش داده می‌شود. همچنین موتورهای جستجو از تگ عنوان برای لیست کردن عنوان‌های صفحات و بررسی آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه نیز به مواردی اشاره کرده‌ایم که برای بهبود سئو داخلی سایت بسیار اهمیت دارند.

  • استفاده از تگ متا (Meta Description)
  • ایجاد تگ H1 در تمام صفحات و استفاده از عنوان در آن
  • استفاده از کلمات کلیدی از آدرس صفحات
  • ایجاد لینک داخلی به صفحات سایت
  • ایجاد نام مرتبط و تگ ALT برای تمام عکس‌های داخل سایت

به روز نشدن محتوای سایت

اگر محتوای سایت شما آپدیت نشود، به راحتی نمی‌توان کاربران جدید و حتی کاربران قدیمی را در سایت نگه داشت.

بر طبق تحقیقاتی که توسط سایت HopSpot انجام شده است، سایت‌هایی که هر ماه حداقل 16 صفحه‌ی جدید ایجاد می‌کنند 3 برابر بیشتر از سایت‌هایی که بین 0 تا 4 صفحه‌ی جدید ایجاد می‌کنند، برای کاربران جذابیت دارند.

ایجاد محتوای جدید نه تنها میزان حضور سایت در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد بلکه محتوای آن را  غنیتر می‌سازد.

برای اینکه به این هدف دست یابید، بهتر است هر هفته 3 تا 4 مقاله‌ی جدید منتشر کنید.

آپدیت سایت

عدم استفاده از پروتکل HTTPS

افزایش نقض حریم خصوصی موجب شده است که بسیاری از کاربران اینترنت، با وسواس بیشتری وارد وب سایت‌های گوناگون شوند. اگر کاربری نتواند نسبت به امنیت سایت شما اطمینان پیدا کند، آن را ترک خواهد کرد. زیرا احتمال از دست رفتن اطلاعات شخصی در این وب سایت‌ها وجود دارد.

به همین دلیل، باید سایت شما از پروتکل HTTPS برای محافظت از اطلاعات کاربران استفاده کند. وقتی پروتکل HTTPS برای سایت شما فعال شود، یک نماد قفل روی تب مرورگر شما فعال خواهد شد. در نتیجه کاربر می‌تواند، با اطمینان بیشتری وارد سایت شود، آن را مرور کند و حتی با وارد کردن اطلاعات شخصی در آن ثبت نام کند.

عدم نمایش صحیح در موبایل

بر طبق آمار، سه پنجم کاربران اینترنت از موبایل برای مشاهده‌ی وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. اگر این وب سایت‌ها در موبایل به خوبی نماش داده نشوند، کاربران به سرعت آن را ترک خواهند کرد.

برای حل این مشکل باید طراحی سایت به صورت ریسپانسیو باشد. در طراحی ریسپانسیو سایز بخش‌های مختلف سایت متناسب با صفحه‌ی موبایل تغییر می‌کند. در نتیجه در صفحه‌ی نمایش دستگاه‌های مختلف به خوبی نمایش داده می شود و کاربران می‌توانند به المان‌های مختلف آن به راحتی دسترسی پیدا کنند.

عدم پیمایش (Navigate) سایت

وقتی که کاربران وارد سایت شما می‌شوند و در ابتدای کار مطلب مورد نظر خود را بدست نمی‌آورند،  صفحه سایت شما را پیمایش نمی‌کنند. در نتیجه نرخ تبدیل، رتبه‌ی سایت در گوگل و میزان رضایت کاربران به شدت کاهش می‌یابد. علاوه بر این نرخ پرش یا (Bounce Rate) به شدت زیاد می‌شود. برای حل این مشکل باید بخش مهم صفحه بالای آن قرار گیرد تا در دسترس کاربران باشد.

پیمایش سایت

شامل لینک‌های شکسته باشد

لینک شکسته یا لینک مرده، از لحاظ تجربه‌ی کاربری بسیار مخرب هستند. هرچند که این اتفاق برای بسیاری از کاربران عادی شده است اما باید بدانید که وقتی کاربر روی یک لینک شکسته کلیلک می‌کند به صفحه‌ی مورد نظر هدایت نخواهد شد و در عوض آن‌ها را به صفحه‌ی 404 می‌فرستند که موجب می‌شود کاربر سایت را ترک کند.

اگر لینک شکسته در سایت خود پیدا کردید یا آن را حذف کنید یا آن را با یک آدرس جدید بازیابی کنید.

متناسب نبودن طراحی سایت با مفهوم برند

اگر تم اصلی سایت شما با مفهوم برند سازگاری ندارد،  باید تمام قسمتهای آن به روز  شوند. از طراحی لوگو و هدر سایت گرفته تا نوع فونت و المان‌های دیگر باید منعکس کننده‌ی معنای برند شما باشد. ایجاد یک وب سایت با طرحی جدید با تمرکز بر مفهوم برند بسیار وقت‌گیر است. اما این کار بسیار مهم است زیرا موجب می‌شود مفهومی منحصر به فرد برای کسب و کار شما ایجاد شود. در این شرایط وقتی کاربر وارد سایت شما می‌شود و المان‌های آن را مشاهده می‌کند، به صورت ناخودآگاه ارتباط آن با کسب و کار را شما مشاهده خواهد کرد.

وجود Call to action ناکارآمد

در هر وب سایتی باید یک اقدام برای فراخوان وجود داشته باشد تا کاربران بتوانند به خدمات یا کالای مورد نظر، دسترسی داشته باشند. به همین جهت باید به طور مداوم عملکرد این بخش از سایت را مورد بررسی قرار گیرد. بناربراین اگر کارایی اقدام برای فراخوان (Call to Action) ضعیف و ناکارآمد است باید بهبود یابد.

البته باید درصد کاربرانی که روی Call to action کلیک می‌کنند را بررسی کنید. این درصد نشان می‌دهد تا چه میزان فراخوانی برای اقدام توجه کاربران را جلب کرده است و آن‌ها را برای کلیک کرده متقاعد کرده است. اگر نرخ کلیک سایت کمتر از 3 درصد است، بخش Call to action را به روز رسانی کنید.

وب سایت شما قدرتمندترین ابزار برای ارتباط با کاربران و تبدیل مخاطبان به مشتریان همیشگی شما است. برای رسیدن به این هدف، باید محتوای سایت به طور مداوم به روز شود. این مورد باعث می‌شود تا بتوانید حضوری قوی و قدرتمند در فضای آنلاین داشته باشید.

فراخوان برای اقدام

وجود مشکلات فنی زیاد

وقتی که به جای پشتیبانی مشتری باید وقت زیادی را برای حل مشکلات فنی سایت صرف کنید، بنابراین زمانی برای بهبود وضعیت سایت باقی نمی‌ماند. بررسی مداوم پیام‌های اشتباه درون سیستم و بررسی مشکلات فنی سایت، فرایندی کاملا طاقت فرسا است.

  تگ تایتل چیست؟با 7 روش ساده، title tag را بساز!

قابلیت گسترش سایت یکی از مواردی است که باید در زمان طراحی به آن توجهی ویژه داشت. اگر سایت شما قابلیت گسترش در زمینه‌ی محتوا و صفحات را ندارد، بنابراین میزان سود و فروش شما رشد نخواهد کرد.

طراحی مجدد سایت یکی از مواردی است که در طی راه‌اندازی برخی کسب و کارهای اینترنتی به وجود می‌آید. مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم بسیار اهمیت دارند و در صورت وجود برخی از آن‌ها باید به طراحی دوباره‌ی سایت فکر کرد.

برای اموزش سئو رایگان از صفر تا صد می توانیدبا شماره 09128909248 تماس بگیرید.

  • ناز نیک