برای زیبایی جسم و روح خود فکری کنید

معرفی محصولات آموزشی | معرفی و تبلیغ کانال

برای زیبایی جسم و روح خود فکری کنید

معرفی محصولات آموزشی | معرفی و تبلیغ کانال

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

۱۸
اسفند

مقاله امروز اختصاص دارد به یکی از مهمترین و پیچیده ترین الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم رنک برین.
چند سالی هست که سئو یا همان بهینه سازی سایت مفهوم متفاوت تری گرفته و انجام سئو دیگر مثل قبل تنها به استفاده از کلمه کلیدی و لینک سازی و … خلاصه نمی شود. این روز ها برای اینکه سایت شما در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد باید به خیلی از فاکتور های سئو توجه ویژه داشته باشید. تمام این اتفاقات به لطف الگوریتم های جدید گوگل رقم خورده است. یکی از مهم ترین این الگوریتم ها، الگوریتم rankbrain گوگل است که در ادامه آن را برای شما توضیح خواهم داد. بگذارید بحث را با اعداد و ارقام شروع کنیم، در سال ۲۰۱۳ گوگل شروع به نام گذاری الگوریتم های خودش با استفاده از ویژگی های هر الگوریتم کرد. اولین الگوریتمی که بصورت رسمی نام گذاری شد الگوریتم مرغ مگس خوار بود که اتفاقاً دنیای جستجو را تغییر داد! اما بگذارید بریم کمی عقب تر و ببینیم که قبل از پیدایش این الگوریتم ها چه اتفاقی در نتایج می افتاد؟

 

وضعیت جستجو قبل از الگوریتم رنک برین

اگر مدت زیادی باشد که از اینترنت و گوگل استفاده می کنید حتماً زمانی را یادتان هست که عبارتی را در گوگل جستجو می کردید اما به شما صفحه ای را نشان میداد که اصلاً در مورد آن موضوع توضیح نداده بود و صرفاً چند تگ ساده در مورد آن موضوع در سایت قرار داده شده بود! آن وقت ها سئو در همین موارد خلاصه میشد و شما کافی بود از چند ترفند مثل استفاده از تگ، استفاده از meta keyword، لینک سازی خارجی زیاد و … استفاده کنید تا بتوانید براحتی در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید (البته اون زمان هم هرکسی این موضوعات رو نمیدونست!). برای همین اتفاقات بود که شما وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو میکردید با سایت هایی مواجه میشدید که اشتباه بود و دقیقاً آن چیزی نبود که شما بدنبال آن بودید.

  الگوریتم پاندا (Google Panda) چیست؟

نتایج جستجو بعد از الگوریتم رنک برین (RankBrain)

اما الان چه اتفاقی برای نتایج جستجو افتاده؟ اخیراً هم جستجو ای انجام داده اید که به صفحات تبلیغات برخورد کنید؟!‌ اگر برخورده باشید خیلی کم شده. همه ی این کار ها به لطف الگوریتم رنک برین (rank brain) اتفاق افتاده و باید از این الگوریتم ممنون باشیم. اما اینکه این اتفاقات چطور انجام شده و این الگوریتم اصلاً چطور کار میکنه رو در ادامه برای شما خواهم گفت تا بیشتر با این الگوریتم باهوش گوگل آشنا شوید.

الگوریتم rank brain

الگوریتم رنک برین گوگل

الگوریتم رنک برین چگونه کار می کند؟

الگوریتم rankbrain هوش مصنوعی (AI) گوگل است که گوگل با کمک تکنولوژی یادگیری ماشین (Machine Learning) نتایج جستجو را به کاربر نمایش می‌دهد. الگوریتم رنک برین را می توان بعنوان الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار دانست. این الگوریتم بیشتر تمرکزش برروی رفتار کاربران در سایت شماست. اما چه چیزی در رفتار کاربران مهم است؟ پارمتر هایی مثل مدت زمانی که کاربران در سایت شما میمانند، اینکه هر کاربر چه مدتی در صفحه ی شما میماند و… باعث میشود که گوگل با استفاده از آن ها صفحات شما را ارزیابی کند.

یک نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ببینید کاربران دقیقا در هر جستجو بدنبال چه چیزی هستند! بگذارید یک مثال برای شما بزنم: فرض کنید ما قصد داریم در کلمه ی معرفی الگوریتم های گوگل بالا باییم، خب کاربران در این جستجو بدنبال چه چیزی هستند؟! بله درست است دنبال سایتی هستند که الگوریتم های گوگل را نام ببرد و در مورد هر کدام توضیح دهد، اما فرض کنید ما صفحه ای بالا بیاوریم که فقط در مورد الگوریتم پاندا توضیح داده باشد! چه اتفاقی می افتد؟ کاربران ما ممکن است مقاله را بخوانند، ممکن هم هست نخوانند!

اگر مقاله را بخوانند: این کاربران در صفحه ی ما باقی می مانند و بعد از خواندن صفحه را ترک میکنند! چون بدنبال چیز دیگری بوده اند.

اگر مقاله را نخوانند: این کاربران از سایت ما خارج می شوند و bounce rate سایت ما را افزایش میدهند.

اما واکنش گوگل به این رفتار کاربران چیست؟ بعد از اینکه گوگل مشاهده میکند که کاربرانی که وارد سایت ما میشوند مدت زیادی در صفحه باقی نمی مانند و یا اگر هم میمانند باز به نتایج جستجو بر میگردند متوجه می شود که موضوع صفحه ما دقیقا آن چیزی نیست که کاربران دنبال آن هستند اما متوجه می شود که محتوای ما هم محتوای خوبی هست که بعضی از کاربران آن را تا انتها میخوانند. رنک برین سعی میکند که درک کند محتوای ما در مورد چیست و این محتوا برای چه جستجویی مناسب است!

  معرفی الگوریتم پنگوئن و فرار از جریمه آن

الگوریتم رنک برین (RankBrain) چه زمانی معرفی شد؟

رنک برین در اواخر سال ۲۰۱۵ توسط گوگل نام گذاری شد. بعد از معرفی شدن rankbrain بسیاری از نتایج گوگل تغییر کرد و نتایج تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفت. گوگل رنک برین را بعنوان سوم فاکتور مهم در تایین نتایج جستجو معرفی کرده است.

 

تاثیر الگوریتم rankbrain بر سایر الگوریتم ها

جالب است بدانید که الگوریتم rankbrain فقط برروی نتایج جستجو تاثیر ندارد، رنک برین میتواند برروی سایر الگوریتم ها هم تاثیر داشته باشد! قبل از ظهور این الگوریتم مهندسان گوگل برای اینکه بتوانند الگوریتمی بسازند باید بصورت دستی کد میزدند تا الگوریتم ساخته شود. اما بعد از رنک برین این اتفاق تغییر کرد. رنک برین بصورت خودکار با استفاده از داده هایی که از کاربران دریافت میکند میتواند نتیجه گیری داشته باشد و این نتیجه گیری را برروی سایر الگوریتم ها هم پیاده سازی کند و آن ها را بهینه نماید.

البته ممکن است نتیجه گیری درست نباشد و بعضی مواقع کار با مشکل مواجه شود که اتفاقاً این اشتباهات در نتایج جستجو کم اتفاق نیافتاده است.

چند الگوریتم مهم گوگل:

  راهنمای جامع آپدیت الگوریتم گوگل برت (Google Bert)

 

  الگوریتم Freshness گوگل چیست؟

  • ناز نیک
۱۷
اسفند

چند روزی در این فکرم که تجربه خرید خونه در کیش را بنویسم. اما مطمئن نبودم که بنویسم یا بی خیال بشم تا اینکه ...

نمی دونم چند نفر مانند من توی این چند سال، از کیش خونه خریده اند.؟..آیا افرادی که این خونه ها را به شما فروخته اند، افرادی مسئولیت پذیر و پاسخگو بوده اند؟......

اما بریم سراغ اینکه چرا من شروع به نوشتن تجربه خرید خونه از کیش کرده ام. به تازگی پدر من یک خونه کوچک برای دوران بازنشستگی خود در کیش خریداری کرده است.( تا اینجا شاید به من بگید، خوش به حالت که وضعت خوبه و توی این دوران سخت اقتصادی و بی پولی، باز یک خونه خریدی و غیره. باز من به این مسائل کاری ندارم و نظر افراد هم برای من محترم هست. )اما مشکل از جایی شروع شد که این خونه را ما از سازنده که مثلا معمار و صاحب آن بود، خریداری کردیم. از همون ابتدا، این خونه جدید و نوساز، پر از ایرادات و مشکلاتی بود که ما را مجبور می کرد با مالک اصلی (قصد ندارم از کسی بدگویی کنم و نون کسی و ببرم،اما این شخص به قدری توی یک ماه ما را اذیت کرد که من اسم ایشون را بعدا اعلام میکنم و خواهش هم میکنم که به هنگام خرید، حتما با دید باز، خرید خونه را انجام دهید.) تماس بگیریم. تا اینکه ایشون یعنی مهندس طهماسب ربیعی فرادنبه، به ما گفتند که خرابی خونه تازه ساز به من ربطی نداره و تا قبل از اینکه شما خرید خونه را انجام بدید؛ هیچ مشکلی نداشته است. (به نظر شما، خانه ای که کسی داخل آن نبوده است، چطور می تواند خرابی های خودش را نشون دهد؟؟؟) اما خرابی های خونه به نظر شما چی بوده باشه خوبه؟؟

1-سوراخ بودن سرویس فرنگی (البته لوله کشی که کار نصب سرویس بهداشتی را انجام داده بود را برای ما فرستادند و خود لوله کش گفت که من کارم و درست انجام داده ام و مقصر نقاشی است که روی سرویس فرنگی رفته و آن را خراب کرده ) و آقای ربیعی فرادنبه هم برای اینکه نخواهند سرویس فرنگی را عوض کنند، کلا پاسخگوی موبایلشون نبودند و فقط یک بار گفتند به من ربطی نداره..

2- ایزوگام نکردن و ساخت بد باغچه ای که در تراس وجود دارد، زمانی که ما برای اولین بار، آب به باغچه دادیم، متوجه شدیم که از سقف آشپزخانه، آب خارج می شود و رنگ دیوارها را هم زرد کرده است.

3- استفاده از اجناس نامرغوب برای سینک ظرفشویی( مثلا از ظرفشویی توکار برای زیباتر شدن استفاده کرده و به جای اینکه از صفحه پلی وود مرغوب و ضد اب استفاده نماید، از صفحه ای استفاده کرده بود که بعد از یک هفته به علت ابی که بر روی صفحه ریخته شده بود، آن صفحه باد کرد که ما مجبور شدیم آن را عوض کنیم..)

4- خراب بودن آسانسور : مهندس ربیعی برای اینکه خونه را مدرن و به روز دربیارند، و چون خونه دوبلکس ساخته شده است، از آسانسور برای طبقه دوم استفاده کرده است که ما کلا یک بار توانستیم از ان استفاده کنیم و حتی تعمیرکار آسانسور به ما گفتند که از پایه این آسانسور بد نصب شده است..

البته مشکلات دیگه ای هم مانند قطعی مدام برق و پر سر و صدا بودن آسانسور کل ساختمان و امنیت نداشتن ساختمان و غیره بگذریم، باز باید بگویم، برای هر خانه نوسازی، ممکن است که چنین مشکلاتی پیش بیاید اما ...مشکل اصلی من پاسخگو نبودن و از همه مهمتر ،بی مسئولیتی مهندس ربیعی فرادنبه است؛ متاسفانه ایشون و پسرشون، به شدت آدم های بی ادب و از دماغ فیل افتاده ای هستند که فکر می کنند که با ساخت و سازی که در کیش کرده اند، و به ثروتی که رسیده اند، بقیه مردم باید از آن ها پیروی کنند.

لطفا اگر در کیش خونه خریده اید یا دارای صاحب خونه ای هستید که بویی از انسانیت نبرده اند، لطفا نظراتتون را برای افرادی که قصد خرید خونه در کیش دارند یا می خواهند خونه ای را اجاره کنند؛ بنویسید.

 

  • ناز نیک
۰۴
اسفند

یکی از داغ ترین مباحث موجود در سئو که امروزه افراد زیادی را درگیر خود کرده طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) است. اگر با فضای سئو آشنایی داشته باشید حتما درباره این مبحث تاکنون شنیده اید. صفحه فرود نه تنها در سئو بلکه در بازاریابی اینترنتی نیز نقش پر رنگی دارد و بسیاری از سایت های بزرگ ایرانی و خارجی برای بازاریابی و دستیابی به اهداف خود از آن استفاده می کنند. این صفحه به قدری مهم است که به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی در بازاریابی دیجتال نیز معرفی شده است. 

اگر شما کسب و کاری دارید و می خواهید در آن به طور چشمگیری رشد کنید و به شهرت برسید حتما باید لندینگ پیج مناسبی را برای آن طراحی کنید. شما از طریق این ابزار میتوانید در دنیای دیجیتال و اینترنت تمامی سرویس ها و خدمات خود را به کاربران هدف تان معرفی کنید و درآمد خود را در کوتاه ترین زمان ممکن چندین برابر کنید.

بنابراین در این مقاله با تیم ویکی دمی همراه باشید تا به طور کامل مبحث صفحه فرود را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود که به آن صفحه هدف نیز گفته می شود، یک صفحه از سایت است که کاربر به آن وارد شده و در اصطلاح بر آن فرود می آید. تمامی صفحات فرود با هدف مشخصی طراحی می شوند که در بیشتر موارد هدف از ایجاد این صفحه گردآوری اطلاعات کاربران از طریق  پر کردن فرم یا ثبت نام در سایت به منظور برقرای ارتباط، افزایش بازدید و ترافیک سایت، و فروش محصولات و خدمات می باشد.

به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید یکی از محصولات سایت خود را به مشتریان هدف تان معرفی کنید می توانید برای آن یک بنر طراحی کنید و آن را در سایت های مختلف قرار دهید. زمانی که کاربر این بنر را دید و بر روی آن کلیک کرد به صفحه فرود بنر وارد می شود. این صفحه باید به قدری هوشمندانه طراحی شده باشد که کاربر محصول شما را بخرد.

جالب است بدانید که در تمامی کسب و کارها برای تحقق استراتژی بازاریابی دیجیتال و اجرای کمپین های تبلیغاتی، طراحان سایت و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر هم فکری می کنند تا صفحات فرود با بازدهی و کارایی بالایی را طراحی کنند زیرا نقش پر رنگی در رونق آن کسب و کار دارد. هرچه صفحه فرود کاربر پسندتر باشد و تمامی استانداردهای لازم در خصوص طراحی این صفحه بیش تر رعایت شده باشد، شما را نیز به هدف تان نزدیک تر میکند. در واقع شما در گام نخست باید برای طراحی یک لندینگ پیج هدف تان را مشخص کنید و سپس براساس آن هدف صفحه را طراحی کنید.

معمولا طراحی صفحه فرود نیاز به فکر و تمرکز زیادی دارد و می تواند حوزه ای چالش برانگیز برای شما باشد زیرا باید تا حد امکان بهینه شده باشد و شما را به هدف تان برساند. در واقع باید کاربر کاری که شما دوست دارید را انجام بدهد و انتظار شما از آن صفحه را برآورده کند. علاوه بر این، هر گونه اشتباهی در طراحی این صفحه موجب می شود که شما متحمل ضرر و زیان شوید و نتوانید آن را جبران کنید.

پس حتما برای طراحی لندینگ پیج وقت بگذارید و قبل از هر کاری اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست آورید. اگر لندینگ پیج موثری را بسازید می توانید خیلی سریع تر از آن چه فکر می کنید به هدف تان برسید.

اهمیت لندینگ پیج در سایت

امروزه با شکل گیری بازاریابی دیجیتال، هر کسب و کاری باید در سایت خود چندین صفحه فرود را متناسب با هدفی خاص طراحی کند. شما با این کار می توانید کاربران را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید و فروش خود را چندین برابر کنید. به عبارتی دیگر شما می توانید در کسب و کارتان نرخ تبدیل مشتری را به طور چشمگیری بهبود دهید. توجه کنید که لندینگ پیج شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربر را مجاب کنید کاری که شما می خواهید را انجام دهد.

اهمیت لندینگ پیج در سایت

کاربردهای مختلف طراحی صفحه فرود

همانطور که گفته شد طراحی صفحه فرود می تواند متناسب با هر کسب و کاری هدف و کاربرد مختلفی داشته باشد. مهمترین اهداف ساخت این صفحه عبارتند از:تبلیغات بنری یا گوگل

  طراحی سایت شیراز

صفحه فرودی که با این هدف ساخته شده باشد توجه کاربران را به مساله و یا کمپینی ویژه معطوف می کند و به شما کمک می کند تا بازگشت سرمایه خوبی را از کمپین تبلیغاتی به دست آورید.

بازاریابی با ایمیل مارکتینگ

طراحی صفحه لندینگ در ایمیل مارکتینگ زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید کاربرانی را که قبلا به سایت شما مراجعه کردند وآشنایی نسبی با کسب و کارتان دارند را مجددا به سایت تان برگردانید. برای این کار می توانید در صفحه فرود به کاربرتان دانلود یک کتاب الکترونیکی، خواندن مقاله ای در حوزه مرتبط، شرکت در یک دوره آموزشی و … را پیشنهاد دهید. به این ترتیب، کاربران ترغیب می شوند که مجددا به سایت شما برگردند.

حتما مطالعه کنید: بهترین افزونه های ایمیل مارکتینگ

ارائه دموی رایگان

اگر شما در کسب و کاری که دارید محصول و خدمات خود را در یک بازه زمانی خاص یا کلا رایگان در اختیار کاربران قرار می دهید می توانید landing page ای را بسازید و بر این موضوع تاکید کنید.

فروش محصول ویژه

اگر می خواهید محصولی خاص را به فروش برسانید می توانید برای آن صفحه هدفی را تعریف کنید. با این کار شانس فروش محصول تان به شدت افزایش می یابد. امروزه اکثر سایت های فروشگاهی برای هر محصول خود یک لندینگ مجزا طراحی می کنند.

اجرای کمپین تبلیغاتی

اگر در مناسب های ویژه سال برای کسب و کار خود کمپین تبلیغاتی را اجرا می کنید باید صفحه فرودی را بسازید که دقیقا متناسب با هدف کمپین باشد. به عنوان مثال زمانی که می خواهید محصولات و خدمات تان را در بازه ای تخفیف بزنید می توانید یک صفحه لندینگ مجزا برای آن طراحی کنید.

تماس با ما

در بسیاری از کسب و کارها مانند مشاوران حقوقی صفحه تماس با ما اهمیت زیادی دارد و باید برای آن لندینگ خاصی را طراحی کرد. محتوای این لندینگ باید با ادبیاتی درست و لحنی جذاب و دلنشین نوشته شود.

آیا ساختار صفحه هدف مشابه با ساختار سایر صفحات سایت است؟

این سوال را بسیاری از افراد می پرسند و نمیدانند که صفحه هدف را مشابه با صفحات داخلی سایت بسازند یا نه. اکثر طراحان سایت و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ معتقدند که ساختار landing page باید با ساختار سایر صفحات سایت متمایز باشد و حتی کاربران دسترسی به هیچ کدام از دیگر صفحات سایت نداشته باشند. در واقع ساختار این صفحه باید متمایز باشد و هیچ تشابهی با طرح کلی سایت نداشته باشد. این کار باعث می شود شما برای تبلیغ و تبدیل کاربر به مشتری دست تان باز شود و هر مدلی که خواستید صفحه را طراحی کنید.

سوال دیگری که ذهن بسیاری از فراد را به خود مشغول می کند این است که آیا صفحه اصلی یک صفحه فرود محسوب می شود. در پاسخ باید گفت که صفحه اصلی نمیتواند لندینگ پیج باشد زیرا برای رسیدن به یک هدف خاص ساخته نشده است، بلکه کاربران وارد آن می شوند تا با محصولات و خدمات سایت شما آشنا شوند. در واقع صفحه اصلی ویترین کار شما محسوب می شود و نمیتواند کار صفحه هدف را انجام دهد. به عنوان مثال در سایت دیجی کالا برای هر محصول یک لندینگ پیج مجزا تعریف شده است و هدفش این است که کاربر دکمه افزودن به سبد خرید را بزند. ولی در صفحه اصلی آن کلیه محصولات و دسته بندی آن ها قرار داده شده است.

متاسفانه بسیاری از افراد هزینه زیادی برای تبلیغات خود می کنند ولی صفحه فرودشان را صفحه اصلی انتخاب می کنند!!! با این کار نه تنها نمی توانید مشتری را جذب کنید بلکه مشتری را از دست می دهید و ضرر زیادی را به کسب و کار خود وارد می کنید. توجه کنید که طراحی و ساخت landing page شما باید به قدری جذاب باشد که کاربر را به سرعت تبدیل به مشتری کند و کاربر کاری را کند که شما می خواهید. با طراحی هوشمندانه این صفحه می توانید خیلی سریع به هدفتان برسید.

انواع لندینگ پیج

به طور کلی لندینگ پیج ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را به طور کامل به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  تکنیک های سئو کلاه سیاه

Opt-In Landing Pages

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، لندینگ پیج ها نباید ساختارشان مشابه با ساختار صفحات سایت باشد و بخش هایی مانند فوتر، ساید بار، هدر و … را ندارد. صفحات opt-in page صفحات فرودی هستند که در ساختار آن ها هدر، فوتر و ساید بار قرار گرفته است و ساختارش مشابه سایر صفحات سایت است. این نوع صفحات معمولا به شکل یک فرم هستند و در بیشتر بخش های یک سایت نشان داده می شوند.

Click Through

صفحه فرود click through صفحه ای است که کاربر را مجاب می کند تا بر روی لینکی خاص کلیک کند تا به صفحه ای دیگر که در آن به معرفی کامل یک محصول پرداخته شده برود. در واقع هدف از طراحی این نوع صفحه این است که محصولی را با جزئیات کامل توضیح دهد تا کاربر آن را بخرد و در نتیجه نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد.

Lead Generation

صفحه فرود lead generation صفحه ای است که برای گرفتن اطلاعات کاربر طراحی می شود و معمولا به شکل فرم هستند. در این صفحات برای اینکه کاربر ترغیب شود که اطلاعات خود را وارد کند یک جایزه مانند کد تخفیف، کتاب الکترونیکی رایگان، شرکت در یک دوره آموزشی رایگان داده می شود.

چگونه یک لندینگ پیج خوب طراحی کنیم؟

برای اینکه یک صحه فرودی طراحی کنید که کاربران زیادی را جذب کند و شما را به هدف مورد نظرتان برساند باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این بخش تمامی این نکات را برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

انتخاب عنوان جذاب

زمانی که کاربر به لندینگ پیج وارد می شود اولین چیزی که توجه او را جلب می کند عنوان آن صفحه است. در صورتی که شما عنوانی جذاب و گیرا را برای صفحه خود در نظر گرفته باشید کاربر با دیدن آن در صفحه می ماند تا بقیه مطالب آن را بخواند ولی اگر عنوان بد انتخاب شده باشد سریع از صفحه خارج می شود بدون اینکه بقیه مطالب را نگاهی بیندازد. پس در انتخاب عنوان خیلی دقت کنید و سعی کنید عنوانی جذاب را انتخاب کنید.

انتخاب رنگی دلنشین

فاکتور بعدی که در ماندن کاربر در صفحه نقش موثری دارد انتخاب رنگ است. شما باید رنگی را برای صفحه هدف خود انتخاب کنید که با تم رنگ سایت متفاوت باشد زیرا به دلیل متفاوت بودن نظر کاربر را بیش تر جلب می کند. علاوه بر این، رنگی را انتخاب کنید که چشم کاربر را نزند و به دل بنشیند. بدون شک با این کار کاربر مدت زمان بیش تری را در آن صفحه می ماند.

طراحی زیبا و منحصر به فرد

در ساخت لندینگ پیج باید با سلیقه باشید و ساختار و طرح آن را به گونه ای طراحی کنید که متناسب با سلیقه کاربران تان باشد. به عنوان مثال به جای اینکه فقط محتوای متنی در صفحه خود قرار دهید بیایید از ویدئو و عکس های جالب استفاده کنید تا نظر کاربر را راحت تر جلب کنید. علاوه بر این باید طراحی منحصر به فردی داشته باشید و از فوتر، هدر و سایدبار در آن استفاده نکنید.

حتما بخوانید: اموزش اصولی سئو

  • ناز نیک
۰۳
اسفند

جوملا چیست؟ یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند

جوملا یکی از قدرتمندترین cms های مدیریت محتوا رایگان در دنیا می باشد که در چند سال اخیر توسط CMS critics به عنوان قدرتمندترین و برترین سیستم مدیریت محتوا معرفی شده است. البته ناگفته نماند که هنوز بسیاری از سایت ها دنیا از وردپرس استفاده می کنند و وردپرس از نظر کمیت استفاده کنندگان، در رتبه اول قرار دارد.

خب به مراتب، جوملا در ایران هم محبوبیت پیدا کرده و اگر به عنوان یک سئوکار به آگهی های شغلی سئو سایت توجه کنید، میبینید که بعضی از شرکت ها به دنبال متخصص سئویی می باشند که با جوملا آشنایی داشته باشد.

نکات مهم در سئو و بهینه سازی سایت جوملا

جوملا به نسبت امکاناتی که دارد، یکسری نکاتی هم در آن نهادینه شده که برای استارت پروژه سئو آن و انجام خدمات سئو این cms قدرتمند، باید به آن ها توجه کنید

نکات مهم در سئو و بهینه سازی سایت جوملا

سرور مناسب برای سایت های جوملایی

joomla یک cms باز می باشد و هسته آن php است منظور هسته یعنی زبان برنامه نویسی که در آن وجود دارد و با آن تولید شده است می باشد. به همین دلیل بهتر است از یک هاست لینوکسی استفاده کنید.

سرعت سایت یکی از فاکتور های مهم در سئو می باشد و اینکه هاست و سرور شما با سایتتان همخوانی مناسب داشته باشد باعث کاهش سرعت نشود، تاثیر بسزایی در سئو سایتتان خواهد داشت. اما یک هاست خوب برای سئو سایت جوملایی چیست؟

  • سیستم عامل لینوکس
  • سیستم caching مناسب
  • قابلیت rewrite و تغییر url ها
  • کم کردن حجم صفحات به کمک Gzip compression
  • پشتیبانی از نسخه های جدید PHP

  رایج ترین اشتباهات سئو کدام اند؟

cache مناسب برای جوملا

قبل از هر چیز، اگر نمی دانید کش چیست حتما مقاله cache را مطالعه بفرمایید.

یکی از مزیت هایی که جوملا نسبت به وردپرس دارد، وجود مکانیزم کش در هسته خود می باشد. یعنی دیگر لازم نیست برای اینکه سیستم کش در سایتتان داشته باشید از افزونه استفاده کنید. یعنی اگر یکی از سیستم های مکانیزمی file cache, memcache, cache lite, lite speed cache و …. بر روی سرور شما فعال باشد، بدون نیاز به نصب افزونه دیگر و یا تنظیمات اضافی دیگر، سیستم کش بر روی سایتتان فعال می شود. این کار باعث افزایش سرعت سایتتان می شود و شما را یک پله به ارتقا سطح سئو سایت جوملا خود، نزدیک تر می کند.

rewrite کردن و تغییر url صفحات

اینکه بتوانید یک آدرس و url مناسب برای صفحاتتان داشته باشید، یکی از فاکتور های سئو می باشد. پس تغییر و ساخت آدرس مناسب برای همه صفحات جزو امکانات مهم یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود. خوشبختانه سیستم هایی مانند add suffix, use url rewriting, search engine friendly urls, unicode aliases, to url در هسته اصلی جوملا وجود دارد و می توانید به راحتی و با نصب ماژول mode-rewrite که یکی از ماژول های سرور آپاچی می باشد، استفاده کنید.

کم کردن حجم صفحات به کمک Gzip compression

کم کردن حجم صفحات به کمک Gzip compression

Gzip یک متد کم کردن حجم صفحات و فایل ها با استفاده از روش هایی مانند حذف کردن فاصله های اضافی در کد ها و …. می باشد. اگر سرور سایت شما همچین انکانی را داشته باشد، به راحتی می توانید در قسمت تنظیمات جوملا، Gzip compression را فعال کنید. این کار هم باعث افزایش سرعت سایت می باشد.

پشتیبانی از نسخه های جدید PHP

جوملا از نسخه PHP 7.x با سرعت بیشتری پشتیبانی می کند و اگر سرور شما این نسخه را پشتیبانی کند باعث افزایش سرعت سایتتان می شود.

  بهترین فرمت برای تصاویردر طراحی سایت

تنظیمات سئو اولیه سایت های جوملا

تنظیمات بخش تنظیمات کلی (Global configurations)

تنظمات بخش تنظیمات کلی (Global configurations)

برای اینکه بتوانید از امکانات این بخش استفاده نمایید باید نام فایل htaccess.txt را به htaccess. تغییر دهید. و علاوه بر این اگر از سیستم LLS استفاده می کنید، باید فایل web.config.txt را به web.config تغییر دهید.

تنظیم بخش url های بهینه با Search engine friendly urls و use url rewriting

با کمک این بخش می توانید آدرس صفحات سایتتان را اختصاصی کنید تا برای موتور جستجو بهینه شود. این کار index.php را از آدرس صفحات سایت شما حذف می کند و آدرس را از

http://www.wikidemy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1:welcome-to-joomla&catid=1:latest-news&Itemid=50

به

http://www.wikidemy.com/articles/how-to-make-joomla-SEO-friendly/

تغییر می دهد. این کار آدرس را هم برای موتور جستجو قابل فهم تر می کند و هم باعث می شود بتوانید ساختار ها گسترده توری برای صفحاتتان ایجاد کنید.

افزودن پسوند به url صفحات یا add suffix to urls

این قسمت به انتهای url صفحات HTML شما .html اضافه میکند که تاثیری بر روی تنظیمات سئو جوملا ندارد و سلیقه ای می باشد.

قسمت نام مستعار unicode و یا unicode aliases

این بخش به شما کمک می کند تا آدرس صفحات سایت جوملایی خودتان را اختصاصی کنید.

قسمت نام مستعار unicode و یا unicode aliases

اگر نامی برای این قسمت قرار ندهید، به صورت دیفالت title صفحه در آن قرار میگیرد.

برای آموزش سئو و بهینه سازی از صفر تا صد کلیک کنید.

  • ناز نیک